۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

خیران سلامت در ساخت فضاهای درمانی مشهد مشارکت کنند

خیران سلامت در ساخت فضاهای درمانی مشهد مشارکت کنند

مشهد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خیران سلامت و بخش خصوصی بیش از گذشته در ساخت فضاهای درمانی در مشهد مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد رضا دارابی شنبه ظهر در نخستین همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی در هتل پارس مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت و حضور جمع کثیری از زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس لازم است خیران سلامت و بخش خصوصی بیش از پیش در ساخت و توسعه فضاهای درمانی و تشخیصی وارد شوند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت حمایت می‌کند.

وی افزود: برخی از بیماری‌های مادرزادی نیازمند پیگیری و درمان طولانی مدت است و این امر هزینه‌های درمانی هنگفتی را بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند و خیران سلامت و بخش خصوصی نقش مؤثری در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها ایفا می‌کنند و لازم است که در این زمینه بیشتر فعال باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر تمام بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی در کشور قابل درمان است و بررسی‌های ژنتیکی پیش از ازدواج نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی دارد.

وی گفت: بیماری‌های مادرزادی طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را در برمی گیرد که برخی از دوران جنینی و برخی در زمان تولد قابل شناسایی است ودر حال حاضر تمامی بیمارستان‌های دانشگاه به ویژه بیمارستان دکتر شیخ، فوق تخصصی کودکان اکبر، امام رضا (ع) و قائم (عج) به بیماران مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی و ژنتیکی خدمات ارائه می‌دهند.

دارابی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر تحولات چشمگیری در توسعه فضای فیزیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه صورت گرفته و ۳۲۰ هزار متر مربع فضای جدید ایجاد و ۳۳۰ هزار متر مربع بهسازی و بازسازی شده است.

کد خبر 4557858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha