مقام قطری:

هنوز هزاران سعودی و بحرینی در قطر کار می‌کنند

هنوز هزاران سعودی و بحرینی در قطر کار می‌کنند

معاون نخست وزیر قطر با اشاره به اینکه هنوز شماری زیادی از اتباع کشورهای تحریم کننده دوحه در این کشور مشغول کار هستند، تحریم کنندگان به ویژه مصر را بازنده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عبدالله بن حمد العطیه معاون نخست وزیر قطر گفت: قطر اقتصاد و سیاست را در آنچه به تحریک عربستان، بحرین، مصر و امارات علیه قطر مربوط می‌شود را در هم نمی‌آمیزد. قطر مانع از ورود شهروندان این کشورها به قطر نشد و اتباع این کشورها با کارت شخصی همچنان در قطر مورد استقبال هستند.

وی افزود: هزاران سعودی و بحرینی همچنان در قطر کار می‌کنند و بیش از ۳۵۰ هزار مصری در حال فعالیت هستند و مورد احترامند.

العطیه گفت: در واقع آنها (کشورهای تحریم کننده قطر) دچار خسران شدند نه ما. به طور مثال مصر، هواپیمایی قطر را تحریم کرد و بازار قطر بازار بزرگی برای تولیدات مصری بود. توقف پروازها تأثیر منفی بر مصری‌هایی که در قطر کار می‌کنند داشت و هزینه گزافی به آنها وارد کرد. مصری‌های مقیم مصر بازنده اند. انتقال ارز از قطر به مصر تأثیرات بسیار زیاد و مفید و سازنده‌ای برای اقتصاد این کشور دارد و دولت این کشور باید از این توان بشری استفاده می‌کرد نه اینکه این نیروی انسانی را مورد مجازات قرار دهد زیرا قطر در این زمینه آسیبی نخواهد دید.

مقام قطری تاکید کرد: در آغاز بحران برخی در مصر خواهان خارج شدن مصری‌های مقیم قطر بودند اما هنگامی که تب آنها فروکش کرد از این تصمیم منصرف شدند به ویژه که بیکاری در مصر به حداعلی خود رسیده است و قیمت‌ها که تأثیر مخربی بر قشر متوسط در مصر دارد، بالا رفته است. دستمزدها کفاف زندگی را نمی‌دهد. میانگین حقوق متوسط ۷۰۰ پوند مصر در ماه در واقع ۴۱ دلار و بالاترین حقوق قشر متوسط ۱۵۰۰ پوند مصر یعنی ۸۸ دلار است.

وی بیان کرد: قطر جایگزین‌های زیادی برای کارگران مصری و سه کشور دیگر دارد اما قطر به اتباع مصری و مصری‌های مقیم قطر احترام می‌گذارد و هرگز به آنها ظلم نخواهد کرد.

کد خبر 4566498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha