۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰

جانشین فرماندهی پلیس پایتخت خبر داد

کاهش ۱۲ درصدی سرقت در ۵ روز ابتدای سال ۹۸

کاهش ۱۲ درصدی سرقت در ۵ روز ابتدای سال ۹۸

جانشین فرماندهی پلیس پایتخت گفت: در ۵ روز اول سال میزان وقوع سرقت در شهر تهران ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی پلیس پایتخت گفت: از آغاز رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تا کنون، میزان سرقت‌ها در شهر تهران ۱۲ درصد کاهش یافته و این در حالی است که میزان کشفیات سرقت در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با تلاش همکارانم در پاس‌های تخصصی ضمن ایجاد نظم بخشی در محله‌های شهر تهران، پاکسازی معتادان از حاشیه بزرگراه‌ها، احضار و دستگیری سارقان سابقه دار، استعلام گیری از مشخصات خودروهای عبوری و پارک شده در خیابان، کنترل افراد مظنون از جمله اقداماتی است که در طول ایام نوروز ۹۸ انجام می‌شود. در این مدت ۲۶ هزار نیروی انتظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در قالب ۲ هزار و ۴۱۱ گشت انتظامی به ارائه خدمات شهروندی می‌پردازند.

سردار هداوند، منظور از هدفمند شدن گشت‌های انتظامی را پیشگیری از وقوع جرم دانست و اظهار داشت: در این مدت مأموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موفق به انهدام چند باند بزرگ قاچاق مواد مخدر شده و در این راستا بیش از ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله حشیش کشف و قاچاقچیان به دادسرا معرفی شده اند.

جانشین فرماندهی پلیس پایتخت بیان کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با مرجع قضائی و همچنین رؤسای اتحادیه‌های صنفی و بر اساس تدابیر اتخاذ شده از شب گذشته رستوران‌ها و قهوه خانه‌های محدوده‌هایی که احتمال وقوع سیل در آن می‌رود، تعطیل شده تا علاوه بر حفظ جان شهروندان و مسافران از وقوع تلفات جانبی و خسارت‌های مالی بیشتر جلوگیری به عمل آید.

سردار هداوند در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های خسارت دیده در حوادث اخیر، خاطر نشان کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای هواشناسی و مدیریت ستاد بحران کشور می‌توانند از بروز خسارت‌های بیشتر برای خانواده خود و دیگران جلوگیری کنند و در صورت بروز حادثه و یا مسائل انتظامی و ترافیکی می‌توانند ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مراجعه به نزدیک ترین ایستگاه نوروزی (در ایام نوروز) و یا مراجعه به نزدیک ترین کلانتری در محل، مراتب را با پلیس در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 4576151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha