۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

دما در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ احتمال بارش پراکنده باران

دما در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ احتمال بارش پراکنده باران

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال بارش باران در سطح استان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه تا پایان هفته دمای هوا روند افزایشی دارد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امشب و طی روز یکشنبه با عبور امواج ناپایدار و گذرا از تراز میانی جو، ناپایداری‌های جوی به طور موقت افزایش می‌یابد که پیامد آن افزایش پوشش ابر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط، وقوع رگبارهای پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد در برخی نقاط استان بویژه نقاط شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود و در هنگام وزش تندباد، ارتفاع موج دریا نیز به طور موقت افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: انتظار می‌رود فردا بر روی دریا و در سواحل شمالی و مرکزی استان سرعت وزش باد به طور لحظه‌ای گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا نیز بیش از ۱۵۰ سانتیمتر باشد.

وی افزود: از روز دوشنبه تا پایان هفته دمای هوا روند افزایشی دارد. پیش بینی می‌شود روزهای پایانی هفته جاری بیشینه دمای هوا در برخی نقاط بویژه نقاط غیر ساحلی به آستانه ۴۰ درجه سلسیوس برسد و توصیه می‌شود جهت مصرف انرژی تدابیر لازم اندیشیده شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری طی ساعات بعد از ظهر در سواحل جنوبی وزش باد و از امشب افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی طی ساعاتی از بعد از ظهر امروز بر روی دریا تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، فردا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۱۳ و ۵۳ دقیقه و جزر دریا ساعت ۲۲ و ۳۵ خواهد بود.

کد خبر 4601416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha