۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹

مظفر خبر داد؛

مساجد مناطق سیل زده با کمک ستاد اقامه نماز و خیرین بازسازی می شود

مساجد مناطق سیل زده با کمک ستاد اقامه نماز و خیرین بازسازی می شود

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: با مبالغ جمع‌آوری شده از کارکنان ستاد اقامه نماز و کمک ده برابری یک خیر مسجد ساز، بنا شد تمام مساجد مناطق سیل‌زده، احداث و یا بهسازی و تجهیز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مظفر در نشست آموزشی ستاد اقامه نماز در نجف آباد، گفت: برای ترویج نماز باید به سراغ ایده‌های جذاب و نو برویم و جامعه را با فرهنگ نماز با روش‌های جدید، آشنا کنیم.

وی افزود: در ۳ حوزه برای یک سال اینده کارهای ویژه‌ای داریم. در حوزه فرهنگ و آموزش اهم برنامه‌ها و فعالیت‌ها را بر نماز مدارس گذاشته و تمرکز ستاد بر این است. آموزش و پرورش زحمات خوبی را متقبل شده و باید بقیه ظرفیت‌ها را در کنار آموزش و پرورش قرار دهیم و تعداد اقامه نماز در مدارس را افزایش دهیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز تصریح کرد: اقامه نماز در مدارس یک شرط و اولویت اساسی است و تاکید داریم که حضور روحانیون در مدارس حتماً حتی به صورت هفته‌ای یک‌بار وجود داشته باشد. این اولویت نخست ما است.

مظفر ادامه داد: برای فهم بیشتر فرهنگ نماز و آشنایی جامعه با این اصل دین، باید ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرند و همه کارهای ما یک خروجی محکم و مستند داشته باشد.

وی گفت: کارکنان ستاد اقامه نماز باید به شیوه‌های نو روز آمد ترویج نماز آشنا و مسلح باشند و ابتدا از خود، خانواده و جامعه اطراف خود آغاز کنند تا نتایج عمل آنان در جامعه نیز روشن و آشکار باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، در تبیین اولویت‌های فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در سال ۹۸، ادامه داد: در وهله دوم فعالیت‌ها، اقدامات نظارت و ارزیابی و نتایج بازدیدها و پیگیری‌های ما بسیار اثر گذار است و نمونه آن در ساخت نمازخانه‌های بین راهی خود را نشان داده است.

وی افزود: با مبالغ جمع‌آوری شده از کارکنان ستاد اقامه نماز و کمک ده برابری یک خیر مسجد ساز، بنا شد تمام مساجد مناطق سیل‌زده، احداث و یا بهسازی و تجهیز شود.

مظفر تصریح کرد: اگر در هر استان یک کار جدید در راستای ترویج فرهنگ نماز انجام شود، سالانه ۳۱ کار جدید شکل گرفته است که بسیار مهم است. در حوزه نظارت و ارزیابی، امسال بنا بر خودارزیابی و تشویق دیده نشده‌ها است. در سال ۹۸ خود دستگاه‌ها دخیل هستند و تشویق و تقدیر می‌کنند. هدف اصلی تقدیر از دستگاه‌های شهرستانی و کوچک‌تر است.

وی در تبیین برنامه‌های یاوران نماز نیز ادامه داد: در این قسمت می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم. امسال می‌خواهیم از ظرفیت یاوران نماز به‌عنوان مهم‌ترین رکن ستاد اقامه نماز، نماز مدارس را احیا کنیم.

کد خبر 4602469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha