۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۱۳

رئیس شورای شهر همدان:

شهردار همدان پاسخگوی اعتراضات کسبه پیاده راه اکباتان باشد

شهردار همدان پاسخگوی اعتراضات کسبه پیاده راه اکباتان باشد

همدان - رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری باعث شده رفت و آمد کسبه پیاده راه اکباتان به شورا برای حل مشکلات بیشتر شود، گفت: شهردار پاسخگوی اعتراضات کسبه پیاده راه اکباتان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان عصر دوشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه شرمنده مردم پیاده راه اکباتان هستیم چرا که شهرداری باعث شده رفت و آمد کسبه برای حل مشکلات بیشتر شود، گفت: شورای شهر همدان سیاست گذار است و متولی اجرا نیست اما متأسفانه به علت اجرا نشدن کارها شورای شهر وارد فاز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مجموعه خدمات شهری شهرداری باید امور مربوط به پیاده راه اکباتان را اجرا کنند چراکه سیاست گذاری‌های انجام شده است، گفت: ۸ میلیارد تومان برای ساخت پیاده راه اکباتان هزینه شده و پیوست‌های اجتماعی، سیاسی و مسائل دیگر بررسی شده و بعد از آن طرح اجرا شده و شهردار باید در خصوص چرایی اجرایی نشدن آنها جوابگو باشد.

گردان با بیان اینکه شهردار باید پاسخگوی وضعیت و جمعیت کسبه پیاده راه اکباتان باشد، گفت: هر پنجشنبه که ملاقات عمومی داریم از ۵ نفر مراجعه کننده به شورا ۴ نفر از کسبه خیابان اکباتان هستند که این وضعیت قابل قبول نیست.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه کسبه نباید به ما ملتمس شوند بلکه باید سراغ شهردار بروند، گفت: شهردار وظیفه اجرایی دارد و کارها باید به نحوی انجام شود که حرفی باقی می‌ماند.

گردان: به دروغ گویی متهم شده‌ام

گردان با بیان اینکه رئیس شورای شهر اجازه دخالت در کار کمیسیون‌ها را ندارد و در صحن شورا در خصوص امور تصمیم گیری می‌کنند، گفت: ۲ سال قبل بازدیدی از پیاده راه اکباتان همدان انجام دادم اما متأسفانه از آن به بعد دیگر روی آن را ندارم که به پیاده راه اکباتان بروم چرا که هر بار ۴ نفر مرا دوره می‌کنند که تو دروغ می‌گویی و حرف‌هایی که زدی اجرایی نشده است حال آنکه در این شهر آبرو دارم و این کوتاهی‌ها پذیرفته نیست.

تحمل ندارم جواب کاری که شهرداری انجام نداده را شورا بدهد

وی با بیان اینکه بازدیدهایی توسط اعضای شورای شهر از این پیاده راه انجام شده است، اظهار داشت: اینکه چرا طرح به درستی اجرا نشده است جای سوال دارد واقعاً دیگر بیشتر از این تحمل ندارم که جواب کاری که شهرداری انجام نداده را شورا بدهد.

وی با بیان اینکه شورا باید فکر کرده و سیاست‌گذاری کند تا شهر اداره شود نه اینکه وارد اجرا شود، اظهار داشت: کار به درستی تکمیل نشده و باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

گردان با بیان اینکه مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان که مجری این طرح بود کارهای زیربنایی را ناقص انجام داده و حتی گفته می‌شود به جای کابل مسی از کابل آلومینیومی برای برق کشی استفاده شده که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: تمام کارهای خدماتی پیاده‌راه اکباتان باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

لزوم استقرار اتوبوس‌های دولتی در میدان هفت‌تیر

رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر ایجاد جذبه در پیاده راه اکباتان اظهار داشت: اتوبوسرانی باید تعدادی از اتوبوس‌های دولتی را در میدان هفت‌تیر مستقر کند و دو خودروی برقی نیز در ابتدای میدان امام در نظر بگیرد تا به صورت رایگان مردم ساکن شهرک فرهنگیان را به میدان هفت تیر منتقل کنند تا در این مسیر نیز حضور مردم را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای پایانه سر گذر نیز اعتراض زیادی از سوی مردم صورت گرفت اما در نهایت این مسئله جا افتاد، گفت: تاکسیرانی باید تاکسی‌های گردشی را فعال کند و از میدان ۷ تیر به برخی مسیرها مسافران جابجا شوند.

گردان با بیان اینکه ایجاد جاذبه انتهای خیابان اکباتان همدان نیز باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود، گفت: باید انگشتر فروش‌های پیاده راه اکباتان شناسنامه‌دار شوند و در غرفه‌هایی که انتهای خیابان اکباتان ایجاد می‌شود مستقر شوند.

وی از شهردار همدان خواست نسبت به تملک پارکینگ مهرنیا وارد مذاکره شود و گفت: کسبه پیاده راه‌ها باید نسبت به تغییر شغل خود اقدام کنند تا این مسیر از وضعیت فعلی خارج شود

کد خبر 4616265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha