۲۸ اسفند ۱۳۸۵، ۱۷:۱۷

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان :

به سپر موشکی آمریکا در اروپا نیازی نداریم / با مسابقه تسلیحاتی جدید میان روسیه و آمریکا در خاک اروپا مخالفیم

به سپر موشکی آمریکا در اروپا نیازی نداریم  / با مسابقه تسلیحاتی جدید میان روسیه و آمریکا در خاک اروپا مخالفیم

یک سیاستمدار آلمانی با انتقاد از برنامه آمریکا برای استقرار سپر موشکی در کشورهای لهستان و جمهوری چک تاکید کرد که اروپا نیازی به سپر موشکی آمریکا ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس،"کورت بک"Kurt Beck رئیس حزب راست میانه سوسیال دموکرات در گفتگو با نشریه "بیلد" با اشاره به تلاش آمریکا برای استقرار چنین سامانه ضد موشکی گفت : ما نیاز به هیچ نوع موشک جدیدی در اروپا نداریم.

آمریکا اعلام کرده است که درصدد استقرار 10 سایت موشکی رهگیر در لهستان و یک سیستم راداری در جمهوری چک است.

واشنگتن هدف از استقرار چنین سیستم هایی را مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی و به ویژه ایران اعلام کرده، اما به باور کارشناسان نظامی در مسکو، که مخالف استقرار چنین سامانه ای هستند بر این باورند که تهران و پیونگ یانگ از آن چنان توان موشکی برخوردار نیستند که بتوانند منافع آمریکا را تهدید کنند.

کورت بک که حزبش نیمی از دولت محافظه کار آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد که حزب متبوع وی خواهان یک مسابقه تسلیحاتی جدید بین آمریکا و روسیه در خاک اروپا نیست.

وی همچنین بر این باور است که اروپا باید در این باره یکصدا و متحد باشد.

این شخصیت آلمانی خاطرنشان کرد: مسائلی زیادی از جمله؛ فقر، تغییرات آب و هوا و تروریسم در جهان است که به حل آن نیاز است و سیستم های جدید موشکی در اروپا، کمکی به حل این مسائل نخواهد کرد.

وزیرامور خارجه آلمان نیز اخیراً در مقاله ای با اشاره به استقرار سپر موشکی آمریکا از احتمال بروز اختلاف در اتحادیه اروپا به خاطر این مسئله هشدار داد.

اشتاین مایر در مقاله ای که در نشریه "فرانکفورتر آلگماینه سونتاگ زایتونگ" به چاپ رساند، تاکید کرد: امنیت اروپا نگرانی مشترک تمام اعضا و کشورهای این اتحادیه است و اروپایی ها باید در وضعیتی که ائتلاف اروپا- آمریکا با هم سازگاری ندارد؛ بیشتر به تلاش های خود برای تقویت امنیت در اروپا متکی باشند.

کد خبر 462591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha