۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

عید فطر جشن غلبه برنفس طغیان‌گر است/محرومیت زدایی فلسفه زکات فطره

عید فطر جشن غلبه برنفس طغیان‌گر است/محرومیت زدایی فلسفه زکات فطره

اردبیل – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عید فطر جشن بزرگ بازگشت به خویشتن و پیروزی بر نفس طغیان گر است.

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر عید فطر را جشن بازگشت به فطرت پاک انسانی توصیف کرد و افزود: فطر به معنی پایان یافتن آموزه‌های رمضان نیست بلکه بازگشت به فطرت است.

وی با تاکید به اینکه عید فطر پاداش بندگی و اطاعت از فرامین الهی است، ادامه داد: در روایات طرح شده که عید فطر، پاک‌ترین عیدهاست؛ چرا که پاداش یک ماه عبادت و شستشوی جان در نهر پاک رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: عید فطر به منزله برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است و بعد از یک ماه روزه‌داری و استغفار از گناهان، انسان آلودگی‌های ظاهری و باطنی را از روح و جان می‌زداید.

ستوده با بیان اینکه در روز عید فطر گرفتن مزد در مقابل استغفار گناهان طرح شده است، اضافه کرد: در چنین روزی تاکید شده تا انسان بسیار دعا کرده و خیر دنیا و آخرت را از خداوند طلب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: مراتب ایمان و معرفت، نحوه عمل در این ماه مبارک و نیات افراد، در میزان بهره‌مندی آنان از عطایای الهی در این روز مؤثر است.

وی با اشاره به الزام دین مبین اسلام به پرداخت زکات فطره اضافه کرد: واجب بودن زکات فطره از این رو است که با پایان یافتن ماه رمضان مسلمانان کمک به فقرا را تمرین و ممارست می‌کنند.

ستوده تاکید کرد: تاکید اسلام به محرومیت‌زدایی و رعایت حال دیگری از آموزه‌های اصلی ماه رمضان است که در زکات فطره متبلور می‌شود.

کد خبر 4633907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha