۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷

مدیرکل محیط زیست بوشهر:

مناطق حفاظت شده استان بوشهر نیازمند توجه بیشتری است

مناطق حفاظت شده استان بوشهر نیازمند توجه بیشتری است

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مناطق حفاظت شده استان بوشهر نیازمند توجه بیشتری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناطق حفاظت شده استان بوشهر برنامه‌های مختلف و متنوعی را در حفاظت از این مناطق اجرا می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اجرای گشت و کنترل در مناطق حفاظت شده خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های مقابله با بحران‌هایی نظیر آتش سوزی جنگل و مرتع را به صورت جدی در دستور کار داریم.

پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز

وی از اجرای برنامه‌های پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز گونه‌های جانوری در این مناطق خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به دستگیری متخلفین شکار و صید، جلوگیری از تخریب و تصرف عدوانی در اراضی و زیستگاه‌ها اشاره کرد.

قلی نژاد به اهمیت بالای مناطق حفاظت شده استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: بوشهر یکی از استان‌های مهم کشور است که غنا و تنوع زیستی ارزشمندی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله مناطق حفاظت شده استان می‌توان به پارک ملی دریایی نایبند، پارک ملی دیر نخیلو، منطقه حفاظت شده تالاب حله، اثر طبیعی ملی گنبد نمکی، منطقه حفاظت شده بیرمی و خاییز، منطقه حفاظت شده مند و مناطق شکار ممنوع کوه مند و تنگ باهوش و کوه سیاه اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: گونه‌هایی همچون آهو، پازن، قوچ و میش، پلنگ ایرانی، لاک پشت‌های در خطر انقراض جهانی، دلفین‌ها و انواع پرندگان بومی و مهاجر در این مناطق زندگی می‌کنند.

لزوم اختصاص بودجه مناسب

وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی مناطق حفاظت شده ۱۰ درصد است، اظهار داشت: در استان بوشهر کل مساحت مناطق حفاظت شده حدود هفت درصد از مساحت کل استان را شامل می‌شود.

قلی‌نژاد با اشاره به اهمیت حفظ و پایداری زیستگاه‌ها و حفاظت از گونه گیاهی و جانوری تصریح کرد: حفاظت از زیستگاه‌های مناطق حفاظت شده استان باید اصولی و با برنامه ریزی صحیح انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های حفاظتی نیازمند توجه بیشتر و اختصاص بودجه مناسب و کافی است گفت: برنامه‌های حفاظت برای مناطق حفاظت شده استان تدوین شده و در حال پیگیری اختصاص بودجه و اعتبارات هستیم.

کد خبر 4634904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha