۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۱

استاندار یزد:

بهره‌وری در زندگی مردم یزد جاری است/ضرورت بهره‌وری در شرایط تحریم

بهره‌وری در زندگی مردم یزد جاری است/ضرورت بهره‌وری در شرایط تحریم

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به اینکه سبک زندگی یزدی‌ها با فرهنگ بهره‌وری عجین است، گفت: بهره‌وری قرن‌هاست که در زندگی مردم این دیار جاری و ساری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی ظهر امروز در جلسه ستاد بهره‌وری استان یزد که با حضور رئیس سازمان بهره‌وری ایران برگزار شد، اظهار داشت: امروز به نظر می‌رسد مفاهیم بهره‌وری بیش از گذشته جای خود را باز کرده و به سمت مفاهیم تخصصی‌تر بهره‌وری در حال حرکت هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر مفاهیم بهره‌وری با شرایط خاص و اقلیم استان مطابقت بیشتری دارد و موفقیت‌هایی که نصیب استان شده، مرهون بهره‌وری است.

طالبی، بهره‌وری را مقوله‌ای عجین با فرهنگ مردم یزد دانست و افزود: مردم یزد سال‌ها و قرن‌ها مفهوم بهره‌وری را در زندگی خود جاری و ساری کرده بودند و این موضوع به خوبی در زندگی آنها ملموس بود.

استاندار یزد، روزآمد کردن شیوه‌های بهره‌وری در استان را ضروری دانست و عنوان کرد: در شرایطی که با تهدید سبک زندگی و مسائلی از این دست روبه‌رو هستیم، باید بهره‌وری را به حوزه‌های جدیدی که مقتضیات جهان امروز است تسری دهیم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در هم تنیده با اقتصاد مقاومتی است که ستون‌های اصلی آن نیز به حساب می‌آید و در سیاست‌گذاری‌ها و مصوبات ستاد بهره‌وری استان تجلی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه بهره‌وری داریم به حوزه تصمیم گیری و سیاست گذاری باز می‌گردد.

طالبی خاطرنشان کرد: اقتصاد رانتی را سیاست‌گذاران به وجود آوردند و اگر باز بخواهیم این اقتصاد را کنار بگذاریم و بهره‌وری را دنبال کنیم، در حوزه سیاست‌گذاری باید به دنبال آن باشیم.

استاندار یزد، بهترین پادزهر در مقابل تحریم‌های ظالمانه را بحث بهره‌وری دانست و اظهار داشت: راه جبران بسیاری از محدودیت‌های که در کشور و استان یزد با آن روبه‌رو هستیم، بهره‌وری است.

وی تاکید کرد: اگر بحث بهره‌وری به درستی رعایت شود به رشد و توسعه اقتصادی که به دنبال هستیم، دست خواهیم یافت و به طور قطع مقوله بهره‌وری در برهه کنونی می‌تواند راهگشا باشد.

کد خبر 4640060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha