۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۵

احتمال سفر وزرای خارجه E۳ به ایران با امید حفظ برجام

احتمال سفر وزرای خارجه E۳ به ایران با امید حفظ برجام

یک رسانه غربی از افزایش تلاش‌های دیپلماتیک تروئیکای اروپایی برای حفظ برجام و احتمال سفر وزرای خارجه E۳ به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه به رویترز گفته‌اند طی روزهای آتی شاهد تلاش کشورهای اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) برای تشدید تلاش‌های دیپلماتیک در راستای نجات توافق هسته‌ای با ایران خواهیم بود.

این در حالی است که به ادعای یک منبع اروپایی، با عملی شدن تهدید ایران مبنی بر افزایش سطح تولید اورانیوم، این می‌تواند به‌منزله پایان تلاش E۳ برای توسل به دیپلماسی باشد.

همزمان، در راستای تشدید فشارها علیه ایران، انگلیس و آلمان هم با سناریوی ساختگی آمریکا مبنی بر متهم جلوه دادن تهران در حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، همراه شده‌اند.

به هر جهت، رویترز مدعی است دامنه تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام شامل رایزنی مدیران سیاسی اتحادیه اروپا و E۳ می‌شود حال آنکه قرار است برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم روز ۶ تیر- یعنی در تاریخ ضرب‌الاجل اعلامی از سوی ایران برای افزایش سطح تولید اورانیوم غنی‌شده- برای دیدار با نمایندگان E۳ عازم پاریس شود.

حتی این احتمال وجود دارد که وزرای خارجه E۳ نیز برای صحبت درباره برجام، سری به ایران بزنند حال آنکه این احتمال فعلاً در حد یک گزینه مطرح است.

همزمان، ۳ منبع آگاه می‌گویند کمیته مشترک برجام طی ۲ هفته آتی مجدداً تشکیل جلسه خواهد داد.

کد خبر 4644850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      0 0
      مواضب باشید این دفعه هم مثل قبل پاشون را به نشانه تکبر روی میز نگذارند