۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹

در چهارمحال و بختیاری؛

طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در ۱۳۲ مدرسه اجرا شد

طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در ۱۳۲ مدرسه اجرا شد

شهرکرد- مدیرکل آموزش وپرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در ۱۳۲ مدرسه چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرحناز قائدامینی در اختتامیه اولین دوره طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) اظهار داشت: طرح نماد در راستای هدفمند شدن فعالیت های مدارس در جهت آموزش و پیشگیری رشد مدار دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی است

قائدامینی افزود: هدف از اجرای طرح نماد این است که دانش آموزان با مهارت های زندگی آشنا شوند و بتوانند در جامعه به عنوان یک شهروند فعال و اثرگذار حضور پیداکنند.

وی تصریح کرد: باید قدرت نه گفتن، مهارت خود کنترلی، قدرت دفاع در برابر آسیب های اجتماعی، استعدادشناسی و مهارت های کنترل خشم و استرس و … را درقالب طرح هایی چون طرح نماد به دانش آموزان آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، ۱۲ مدرسه در سطح استان به صورت پایلوت در این طرح شرکت کردند و در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این طرح در شهرستان سامان ومنطقه لاران ودر ۱۳۲ مدرسه به اجرا درآمده است.

قائدامینی ضمن تأکید براینکه اهمیت وجودی مدارس برهمگان آشکار است و بیشترین اعتمادخانواده ها متوجه مدارس است، عنوان کرد: مدارس امن ترین و سازنده ترین جایگاه برای حضور نسل آینده است و لازمه تحقّق همه اهداف نظام آموزش و پرورش، حضور مؤثر کلیّه ی دستگاههای مرتبط در کنار آموزش وپرورش است

وی ضمن تأکید برضرورت ایجاد مدارس شاد، افزود: مدرسه شاد فقط به معنای برگزاری مراسم جشن و استفاده از موسیقی در مدارس نیست و چنانچه محیط مدرسه به گونه ای ایجاد شود که دانش آموز از حضور در مدرسه لذت ببرد و به حس خودباوری و کارآمدی دست پیداکند، توانسته ایم به هدف خود یعنی ایجاد مدرسه شاد نائل شویم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان خواستار توجه ویژه به مباحث اعتقادی و به خصوص نماز در مدارس شدو بیان کرد: چنانچه ارتباط معنوی بین دانش آموز و مبدأ هستی ایجاد شود، باعث ایمن شدن دانش آموز در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

قائدامینی افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کارگاه های آموزشی متعددی ویژه مدیران، معلمان و کارکنان اجرایی، والدین و دانش آموزان در شهرستان سامان و منطقه لاران برگزارشد و در مجموع ۴۰۶ هزار نفر ساعت فعالیت آموزشی در این زمینه صورت گرفت.

کد خبر 4645648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha