۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۲۱

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

قاضی و وکیل باید به سوگند خود در کشف حقیقت وفادار باشند

قاضی و وکیل باید به سوگند خود در کشف حقیقت وفادار باشند

اصفهان - رئیس کل دادگستری اصفهان استان گفت: همکاری خوب و تعامل مناسب با وکلا را ضروری می‌دانیم اما برای این همکاری لازم است که قاضی و وکیل هر دو به سوگند خود در کشف حقیقت وفادار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حبیبی عصر پنج شنبه در نشست مقامات قضائی و وکلای اصفهان اظهار داشت: ما همکاری خوب و تعامل مناسب با وکلا را ضروری می‌دانیم اما اعتقاد داریم که برای این همکاری لازم است که قاضی و وکیل هردو به سوگند خود یعنی تلاش برای احقاق حقوق مردم و کشف حقیقت عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه وکیل تضمین کننده حقوق متهم در برابر دولت در هر نظام و کشوری است، بیان داشت: وکیل باید در کنار متهم حضور داشته باشد تا در مراحل مختلف دادرسی حقی از وی تضییع نشود.

وکیل و قاضی دو بال پرواز فرشته عدالت هستند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند، بیان داشت: زمانی پرواز این فرشته موفقیت‌آمیز خواهد بود که هم قاضی و هم وکیل خط قرمزها را رعایت کنند و در راستای کشف حقیقت همکاری کنند.

وی بیان داشت: متأسفانه در موارد معدودی شاهد این نکته بودیم که برخی وکلا به دفاع از متهمی که اتهام وی بر اقدام علیه امنیت نظام است اقدام می‌کنند که این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

حبیبی با توجه به انتقاد برخی وکلای حاضر در جلسه مبنی بر هجمه‌هایی از آنها در رسانه‌ها ابراز داشت: نباید اجازه دهیم برخی افراد از هر صنفی دستگاه قضا را با عملکرد خود زیر سوال ببرند، گاهی رفتار غلط برخی افراد یک صنف موجب تعمیم آن رفتار غلط به همه می‌شود؛ بر این اساس انتظار داریم که وکلا خودشان برخورد جدی با این افراد معدود داشته باشند.

ضرورت شفاف سازی وکلا درباره حق‌الوکاله های دریافتی

وی در این ارتباط به شفاف سازی در ارتباط با حق‌الوکاله‌ها اشاره کرد و گفت: هرچند قانون‌گذار توافق بین وکیل و موکل را قبول دارد اما باید در بحث حق‌الوکاله‌ها دقت نظر بیشتری شود به نوعی که مورد رضایت خداوند و عادلانه باشد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان به مثالی در این ارتباط پرداخت و گفت: در مواردی شاهد بودیم که یک وکیل درباره تمامی موارد حقوقی که وکالت کرده بود یک مبلغ ثابت را به عنوان حق‌الوکاله ذکر کرده بود که مسلماً پذیرفتنی و باورکردنی نیست و شائبه‌های دیگری را به ذهن متبادر می‌سازد.

کد خبر 4646579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha