۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹

قزلی در گفتگو با مهر

کاهش بودجه بنیاد شعر و ادبیات داستانی/جزئیات تفاهم با ناشر روس

کاهش بودجه بنیاد شعر و ادبیات داستانی/جزئیات تفاهم با ناشر روس

مهدی قزلی با بیان کاهش بیست و پنج درصدی بودجه بنیاد شعر و ادبیات داستانی جزئیاتی از تفاهم‌نامه بنیاد با ناشر روس برای ترجمه آثار ادبی ایران را بازگو کرد.

مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگو با مهر در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های این بنیاد در سال جاری عنوان کرد: ما در اردیبهشت ما دومین نشست مجمع عمومی انجمن‌های ادبی را برگزار کردیم و رویدادهای دیگری مانند انتشار کتاب شعر منتخب اعضای پایگاه نقد شعر و کتاب داستان‌های برگزیده پایگاه نقد داستان را نیز منتشر کردیم ولی با این همه اگر بگویم که ما به دلیل شرایط بودجه‌ای در دوره رکود کاری قرار داریم حرف ناصحیحی نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بودجه بنیاد در سال جاری گفت: نه تنها بنیاد که بودجه هیچ نهاد دیگری مانند ما در سال جاری آنطور که مطلوبش بود مصوب نشد. الان هم برای سال جاری هنوز دریافتی نداشتیم و از محل دریافتی سال قبل در حال اداره امور هستیم. بودجه ما در سال جاری واقعاً رقم قابل احصاءی نیست و نمی‌توانم بگویم که رقمش چقدر است چون هنوز مشخص نیست اما قدر مسلم این است که در آن کاهش جدی اتفاق افتاده است. به عبارت دیگر شاید رقم بودجه ما روی کاغذ با سال قبل تغییری نداشته باشد اما با توجه به افزایش تورم و نیز افزایش انتظارات و کارکردهایی که از بنیاد انتظار می‌رود که نمونه‌اش تاسیس و اداره پایگاه ویکی‌ادبیات بود به نظر می‌رسد بودجه ما بین بیست تا بیست و پنج درصد کاهش پیدا کند.

قزلی در پاسخ به این سوال که برای این موضوع چه تدبیری دارد گفت: بنیاد همان کاری را در شرایط فعلی خواهد کرد که سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهند.

مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار آثار برگزیده جایزه ادبی جلال آل‌احمد در روسیه نیز گفت: در سفری که به روسیه داشتیم با انتشارات صدرا برای این موضوع به تفاهم رسیدیم و امیدواریم این اتفاق از سال جاری عملیاتی شود البته این موضوع به آمادگی و بودجه طرف مقابل نیز وابسته است.

وی ادامه داد: برای پرداخت هزینه‌های این توافق‌نامه از ظرفیت طرح گرنت استفاده می‌شودو البته گرنت بخشی از هزینه آن را تقبل می‌کند و باقی آن نیز بر عهده طرف روس خواهد بود. در این توافق هر سال یکی از آثار برگزیده در جایزه جلال را به انتخاب ناشر روس به زبان روسی ترجمه و منتشر خواهد شد و بر اساس خواست طرف روس می‌تواند این تعداد بیشتر نیز بشود.

کد خبر 4655831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha