۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۸:۵۵

رئیس سازمان دارالقرآن کشور:

۴۰۰۰ خانه قرآن روستایی در کشور فعال شده است

۴۰۰۰ خانه قرآن روستایی در کشور فعال شده است

همدان - رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور بابیان اینکه ۴۰۰۰ خانه قرآن روستایی در کشور فعال شده است، گفت: برنامه ریزی ها در راستای افزایش تعداد خانه های قرآنی روستایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره شیخلو صبح پنج شنبه در حاشیه دیدار با جامعه قرآنی استان همدان در جمع خبرنگاران به ظرفیت‌های توسعه آموزش قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌ها راه‌اندازی خانه‌های قرآنی روستایی است که ۴ هزار خانه روستایی در کشور فعال شده است، گفت: برنامه ریزی ها در راستای افزایش تعداد خانه‌های قرآنی روستایی است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه شبکه گسترده خوبی در سطح روستاها شکل گرفته که به توسعه آموزش قرآن کمک می‌کند، گفت: در استان همدان باید به این بخش توجه ویژه داشت.

راه‌اندازی خانه‌های قرآنی روستایی نیازمند منابع آنچنانی نیست و در بسیاری از روستاها مردم منابع سخت افزاری آن را تأمین می‌کنند وی با بیان اینکه راه‌اندازی خانه‌های قرآنی روستایی نیازمند منابع آنچنانی نیست و در بسیاری از روستاها مردم منابع سخت افزاری آن را تأمین می‌کنند و ما باید محتوای نرم افزاری را تأمین کنیم، گفت: در برخی روستاها دارالقرآن‌ها توسط اهالی راه‌اندازی شده که باید این ظرفیت را تقویت کرد.

قره شیخلو فعالیت خانه‌های قرآنی روستایی را اقدامی در راستای مبارزه با آسیب‌های احتمالی تهاجم فرهنگی دشمن برشمرد و گفت: باید جلوی گسترش آسیب‌های احتمالی را با استفاده از ظرفیت‌های خانه‌های قرآنی روستایی گرفت.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور همچنین به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای توسعه آموزش‌های قرآنی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آموزش‌ها باید به فضاهای غیر حضوری اختصاص یابد، گفت: بسیاری از مردم به دلیل آنچه گرفتاری و مشغله کاری عنوان می‌شود فرصت شرکت در کلاس‌های آموزشی را ندارند و بر این اساس باید آموزش‌ها را به داخل خانه‌ها ببریم.

وی با بیان اینکه در این صورت فرد در منزل و در فرصت‌های که در اختیار دارد می‌تواند از آموزش‌ها استفاده کند، گفت: ۱۰ بسته در این زمینه طراحی شده که نخستین بسته آن دو هفته پیش رونمایی شد و دومین بسته نیز در دست تهیه است.

قره شیخلو با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۴ بسته آموزشی تولید می‌شود، گفت: رویکرد مفهومی آموزش‌ها نیز مد نظر است.

فرد باید با خواندن قرآن متوجه اثرات آن در زندگی خود بشود

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه باید قالب آموزش‌ها را تغییر جهت داد به طوری که فرد با خواندن قرآن متوجه اثرات آن در زندگی خود بشود، گفت: نیاز قران باید برای مخاطب جا بیفتد و اگر این نیاز برای وی تأمین شود و اثر آن را در زندگی خود ببیند در ان صورت برای قرآن وقت می‌گذارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها را به سمت کارگاهی کردن با رویکرد سبک زندگی پیش می بریم تا فرد متوجه تأثیر آن در زندگی شود، گفت: سال گذشته ۳۰۰ کارگاه به این شیوه در کشور برگزار شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور تولید محتواهای جدید متناسب با نیاز مردم را یک ضرورت برشمرد و با بیان اینکه سال گذشته ۷ کتاب در حوزه سبک زندگی تعریف شد، گفت: امسال نیز با همین منابع آموزش‌ها را انجام خواهیم داد.

کد خبر 4657606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha