۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳

معاون راهداری استان همدان:

جانمایی علائم ایمنی در جاده‌های همدان با حساسیت و دقت انجام شود

جانمایی علائم ایمنی در جاده‌های همدان با حساسیت و دقت انجام شود

همدان-معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تأکید بر نصب درست تابلوها و علائم در جاده ها، گفت: جانمایی علائم ایمنی جاده ای باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پرورشی خرم ظهر پنج شنبه در جمع روسای ادارات راهداری استان همدان با تأکید بر نصب درست تابلوها و علائم در جاده ها، گفت: جانمایی علائم ایمنی جاده ای باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود.

وی اظهار داشت: جانمایی درست این علائم علاوه بر هشدار و اطلاع‌رسانی سبب ارتقاء ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

پرورشی خرم افزود: علائم و تابلوهای ایمنی، نقش موثری در افزایش ایمنی راه‌ها و راهنمایی و هدایت کاربران جاده‌ای دارند.

معاون راهداری همدان در ادامه بر جانمایی دوربین ها در جاده ها و قرار دادن آنها در نقاط مناسب تأکید کرد و یادآور شد: جانمایی ها باید در اماکنی باشد که کمترین هزینه ها را داشته باشد.

پرورشی خرم جانمایی مجتمع های خدماتی رفاهی را ضروری برشمرد و افزود: باید در این زمینه نیز دقت کافی انجام و پیرو درخواست ارائه شده حتماً سایر ضوابط در نظر گرفته شود.

وی در ادامه نصب پل های عابر پیاده در سطح جاده ها را از روش های افزایش سرمایه ملی است، اظهار داشت: در خصوص پل ها با توجه به شرایط مناسب تنقیه و لایروبی باید انجام شود.

حمید پرورشی خرم ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در ساخت پل های عابر پیاده و مجتمع های خدماتی رفاهی باید در نظر گرفت، نظارت بر نگهداری آنها است که باید طبق قرارداد در دستور کار اصلی شهرستان ها قرار بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز بر نظارت و پیگیری سریع طرح های اجراییتاکید کرد و گفت: نظارت بر طرح های اجرایی به شکل روزانه ضروری است.

مصطفی پناهنده با اشاره به اینکه سازمان راهداری و زیرمجموعه آن در استان ها برای انجام امور نیازمند هزینه های بالایی است، افزود: در حال حاضر و در این شرایط ویژه، مسئولیت ادارات راهداری بسیار بالاست زیرا با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد.

پناهنده با تأکید بر تسریع اجرای طرح های این اداره کل، یادآور شد: قبل از انجام کامل قرارداد به هیچ عنوان عملیات راهداری انجام نشود و هماهنگی بین روسای شهرستان ها و پیمانکاران در این زمینه ضروری است.

مدیرکل راهداری استان همدان بر ایمن سازی و ضرورت نظارت بر علائم ایمنی جاده ای تأکید کرد و اظهار داشت: قبل از انجام هر گونه اقدامی، در مرحله نخست نکات ایمنی باید رعایت شود.

مصطفی پناهنده به نقش و اهمیت گاردریل ها در ایمنی جاده ها اشاره و خاطرنشان کرد: وجود گاردریل ها در جاده ها از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه به عللی دارای برش شده اند باید سریع نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

کد خبر 4657864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha