۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶

دبیرکل اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد:

تشکیل کمیسیون های تخصصی برای انعکاس و پیگیری مشکلات بخش خصوصی

تشکیل کمیسیون های تخصصی برای انعکاس و پیگیری مشکلات بخش خصوصی

بیرجند-دبیرکل اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به تشکیل کمیسیون های تخصصی در حوزه های مختلف اقتصادی، گفت: این کمیسیون ها تلاش می کند در جهت انعکاس و پیگیری مشکلات بخش خصوصی قدم بردارد.

سید محمدرضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در بحث کمیسیون‌ها این اتاق اظهار داشت: کمیسیون‌های تخصصی یکی از جلوه‌های بارز عزم راسخ اتاق بازرگانی جهت نقش آفرینی هر چه بیشتر در عرصه اقتصادی و به دوش کشیدن بار سنگین مسئولیت‌های این نهاد است.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در راستای اجرای بند (د) ماده ۱۶ اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مصوب پانزدهم اسفند ۶۹، بیان کرد: این کمیسیون‌ها از اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران تشکیل شده که علاوه بر حوزه تخصصی خود مسائل عمومی اقتصاد کشور و موضوعات بین المللی را مورد بررسی، نقد و تحلیل قرار می‌دهند.

دبیر کل اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه این اعضا در شکل دهی نظرات اتاق بازرگانی ایران به عنوان مشاور سه قوه نقش مؤثری دارند، عنوان داشت: این نقطه نظرات به صورت گزارش، نقد، پیشنهاد و تحلیل در اختیار سایر نهادهای تخصصی نیز قرار خواهد گرفت.

تشکیل ۵ کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند

علیزاده با اشاره به اینکه در این راستا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی بیرجند نیز اقدام به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف اقتصادی کرده است، افزود: این کمیسیون‌ها در مدت کوتاه فعالیت خویش همواره سعی کرده در مسیر توسعه اقتصادی استان گام برداشته و ضمن تلاش در جهت انعکاس مسائل و مشکلات بخش خصوصی در جهت رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و تبیین جایگاه اتاق به عنوان پارلمان و سخنگوی بخش خصوصی گام بردارد.

وی به تشکیل پنج کمیسیون ذیل اتاق بازرگانی بیرجند اشاره کرد و گفت: کمیسیون معدن، کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل و ترانزیت و گمرک، کمیسیون صنعت، اصل ۴۴ و محیط کسب و کار، کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر و کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی از جمله این کمیسیون هاست.

دبیر کل اتاق بازرگانی بیرجند با تأکید بر اینکه کمیسیون‌ها به عنوان هسته‌های تخصصی اتاق مورد مشورت هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه قرار می‌گیرند، بیان داشت: این کمیسیون‌ها محیط کسب و کار را در حوزه تخصصی خود پایش و گزارش‌ها و پیشنهادهای خود را به دو مرجع فوق ارائه می‌کنند.

دبیر کل اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: کمیسیون‌های تخصصی از طریق انتخاب و بکارگیری مشاور و کارشناسان خبره و همچنین برگزاری نشست‌های کارشناسی و هم اندیشی زمینه حضور اساتید و صاحب نظران مختلف را در کنار فعالین بخش خصوصی فراهم می‌آورد تا علاوه بر شناسایی مشکلات محیط کسب و کار بهترین راهکار را جهت رفع موانع موجود ارائه دهند.

در پایان وی خواستار مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی استان در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی بیرجند و اعلام مسائل و مشکلات به دبیرخانه کمیسیون‌های این اتاق شد.

کد خبر 4662268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha