۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲

معاون فرهنگی وزیر ارشاد مطرح کرد؛

امکان استفاده تولیدکنندگان نوشت‌افزار از تسهیلات صندوق توسعه ملی

امکان استفاده تولیدکنندگان نوشت‌افزار از تسهیلات صندوق توسعه ملی

محسن جوادی در دیدار با تولیدکنندگان نوشت‌افزار گفت: صندوق توسعه ملی بخشی از تسهیلات خود را به فعالان فرهنگی اختصاص می‌دهد و تولیدکنندگان نوشت‌افزار نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز سه‌شنبه ۱۸ تیر با تعدادی از تولیدکنندگان نوشت افزار دیدار کرد و در جریان مسائل ومشکلات آن‌ها قرار گرفت.

جوادی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های وزارت ارشاد برای قراردادن کاغذ نشر کتاب و مطبوعات در فهرست اقلام شامل دریافت کننده ارز دولتی گفت: برای حل مشکل تولیدکنندگان نوشت‌افزار در بازه کنونی نیز می‌توانیم با واردکنندگان کاغذ وارد تعامل شویم و از آن‌ها بخواهیم نسبت به تامین کاغذ مورد نیاز تولید نوشت‌افزار داخلی اقدام کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های معاونت امور فرهنگی برای توسعه مسیرهای صادرات و رونق تولید گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی معاونت امور فرهنگی در آینده نزدیک «صندوق توسعه ملی» بخشی از تسهیلات خود را به فعالان حوزه فرهنگ اختصاص خواهد داد. تولیدکنندگان نوشت‌افزار نیز می‌توانند با داشتن برنامه تجارت (Business Plan) تسهیلات ویژه دریافت کنند و از ظرفیت این صندوق برای کسب و کار فرهنگی استفاده کنند.

در این دیدار تولیدکنندگان نوشت‌افزار با اشاره به مشکلاتشان، به‌ویژه تامین کاغذ مورد نیاز جهت تولید دفترهای تحریر، خواستار حمایت معاونت امور فرهنگی در تهیه کاغذ با ارز دولتی شدند و پیشنهاد دادند با توجه به بازه زمانی کوتاه برای آماده‌سازی دفترهای مورد نیاز بازار داخلی در مهرماه، این کاغذ توسط معاونت امور فرهنگی تامین شود تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.

تولیدکنندگان نوشت‌افزار با اشاره به مسائل پیش روی تولید نوشت‌افزار در داخل اعلام کردند که در بازه کنونی، نباید اجازه داد مشکلات موجود روی بازار داخلی تاثیر بگذارند و از نظر حجمی و قیمتی بازار را کنترل کنیم. در این جلسه همچنین اعلام شد مصرف کاغذ نوشت‌افزار داخلی ۳۷ هزار تن است که باید تلاش شود هر چه سریع‌تر آن را تامین کرد.

این گروه از تولیدکنندگان در بخشی از سخنان خود اعلام کردند برخی مشکلات در حوزه محصولات وارداتی و ثبت اقلام نوشت‌افزار وجود دارد که نیاز مند حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کد خبر 4663042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha