۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی:

میزان سازش بین زوجین متقاضی طلاق ۲۱ درصد بوده است

میزان سازش بین زوجین متقاضی طلاق ۲۱ درصد بوده است

بیرجند-معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: آمار سازش بین زوجین متقاضی طلاق طی سال گذشته در خراسان جنوبی ۲۱ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شیخانی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۹۶ حدود ۲۴۰ خانواده در خراسان‌جنوبی در انتظار نوبت برای فرزندخواندگی بودند که این آمار در سال ۹۷ به ۱۹۷ خانواده رسیده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سالانه حدود ۶۶ کودک به فرزندخواندگی داده شده‌اند که ۳۰ تا از آنان به صورت مستقیم از طریق سازمان بهزیستی و ۳۶ تا به صورت مستقل به فرزندگی خواندگی داده شدند.

شیخانی بیان کرد: وقتی سخن از فرزند خواندگی به صورت مستقل می‌زنیم به این معنا است که فردی در فامیل یا آشنا کودکی بی سرپرست را می‌شناسد و بعد از طی مراحل قانونی و با حکم دادگاه او را به فرزندخواندگی می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در مورد نگهداری از کودک به صورت امین موقت نیز تنها ۱۵ خانواده متقاضی داشته‌ایم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۵۰۹ کودک و فرزند بی سرپرست یا بد سرپرست وجود دارد که ۲۳۱ نفر آنها در درون خانواده‌ها و ۲۷۸ نفر آنان در مراکز نگهداری می‌شوند.

شیخانی اظهارکرد: هر چند در حال حاضر سیاست سازمان بهزیستی افزایش نیافتن مراکز نگهداری از کودکان به صورت گذشته است ولی در خراسان‌جنوبی به یک مرکز نگهداری از کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال نیازمندیم.

آمار بالای کودکان مبتلا به اعتیاد در استان

وی با بیان اینکه توسعه مهدهای کودک در خراسان‌جنوبی بلامانع است، بیان کرد: در خراسان‌جنوبی بر اساس آمار و ارقام تعداد کودکان مبتلا به اعتیاد بالا است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۹۶ تعداد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی خراسان‌جنوبی پنج هزار و ۳۸۹ مورد بوده است که این آمار در سال ۹۷ به هفت هزار و ۲۷ تماس رسیده است.

شیخانی با بیان اینکه تماس‌ها با اورژانس اجتماعی ۳۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: کودک آزاری، همسرآزاری و اختلافات خانوادگی از مهمترین علل تماس با اورژانس اجتماعی خراسان‌جنوبی بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه طلاق در خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای قبل از طلاق بهره گرفته‌اند و آمار سازش بین زوجین متقاضی طلاق نیز ۲۱ درصد بوده است.
 

کد خبر 4665973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha