۲۹ شهریور ۱۳۸۲، ۱۷:۲۶

استاد كانادايي برنده اولين جايزه ابن سينا براي اخلاق در علم شد

استاد  كانادايي برنده اولين جايزه ابن سينا براي اخلاق در علم شد

" مارگارت سامرويل"، استاد حقوق دانشگاه "مك گيل" كانادا به عنوان اولين برنده جايزه ابن سينا براي اخلاق درعلم، شناخته شد .

به گزارش خبرگزاي مهر به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، خانم سامرويل كه از سوي يك هيات داوري بين المللي در مقر سازمان يونسكو براي اخذ اين جايزه انتخاب شده است داراي مليت دوگانه استراليايي و كانادايي و استاد حقوق دانشگاه  مك گيل كانادا و بنيانگذار مركز پزشكي، اخلاق و حقوق آن دانشگاه است . وي همچنين داراي درجه استادي در رشته پزشكي است .
پروفسور سامرويل از طريق كتابها، كنفرانسها و ساير اقدامات خود سهم بسزايي در توسعه اخلاق زيستي و همچنين جنبه هاي اخلاقي و حقوقي علوم به عهده داشته و با سازمانهاي بين المللي نظير يونسكو، سازمان بهداشت جهاني و كميسيون حقوق بشر سازمان ملل همكاري كرده است .
شايان ذكر است، پيشنهاد اعطاي جايزه " اخلاق در علم" به نام ابن سينا، دانشمند ايراني، در آخرين كنفرانس عمومي يونسكو در سال 2001 توسط دكتر" مصطفي معين" وزير اسبق علوم، تحقيقات و فناوري مطرح و مورد تصويب قرار گرفت . اين جايزه هر دو سال يكبار و به منظور تشويق كارهاي فردي و گروهي در زمينه اخلاق در علم به يكي از دانشمندان جهان اعطا مي شود .
 

کد خبر 467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha