۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷

جانشین سردبیر «وطن امروز» در گفت و گو با مهر مطرح کرد

گرانی کاغذ، بزرگترین هزینه «وطن امروز»/ توئیت آشنا،موید نگاه دولت

گرانی کاغذ، بزرگترین هزینه «وطن امروز»/ توئیت آشنا،موید نگاه دولت

جانشین سردبیر روزنامه وطن امروز درباره تعطیلی این روزنامه گفت: دولت مطبوعات مسئولیت‌پذیر را تحمل نمی‌کند و توئیت حسام الدین آشنا هم نشانه همین موضوع بود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز در میان روزنامه های سراسری که در پیشخوان مطبوعات عرضه می شوند، جای یک روزنامه تأثیرگذار خالی بود. روزنامه وطن امروز که به تیترهای کوتاه و تند وتیزش در نقد به دولت مشهور است، امروز دیده نمی شد. البته آنهایی که اهل فضای مجازی هستند از شب گذشته خبر را در صفحه اینستاگرامی وابسته به این روزنامه مطالعه کرده بودند. متنی که کوتاه تنظیم شده بود و خبر از غروب فعالیت یک روزنامه دیگر را در شرایطی می داد که مشکلات کاغذ این روزها اصلی ترین دلیل کاهش حضور نشریات در عرصه فضای رسانه ای شده است.

در همین خصوص خبرگزاری مهر گفت و گویی را با «سید عابدین نورالدینی» جانشین سردبیر روزنامه وطن امروز انجام داده است که در ادامه از نظر می گذرانید.

نورالدینی گفت: وطن امروز یک روزنامه خصوصی و البته منتقد دولت است. ما از یک سو بواسطه بی تدبیری دولت در مدیریت اقتصاد، با افزایش بی سابقه هزینه های چاپ و کاغذ مواجه شدیم و از طرف دیگر همین دولت با سیاست های نامتعارف و غیرحرفه ای معاونت مطبوعاتی وقت؛ یارانه روزنامه وطن امروز را هم به شدت کاهش داده است.

نورالدینی اظهارداشت: در واقع ناکاربلدی دولت در حوزه اقتصاد که منجر به افزایش بی سابقه هزینه های مطبوعات شد و همینطور سیاست های نادرست یارانه ای، به مثابه ۲ لبه قیچی عمل کردند و شرایط فعلی را برای روزنامه وطن امروز رقم زدند.

وی ادامه داد: قطعا تعطیلی روزنامه های منتقد، خوشایند دولت است. توییت آقای آشنا که در واقع رییس اتاق جنگ روانی دولت است؛ موید همین نگاه و سیاست دولت است. در حالیکه ظاهر توییت پر است از تعاریف و تماجید از تحریریه وطن امروز، ولی در اصل علاقه خودش به از بین رفتن "مجموعه وطن امروز" و عدم انتشار مجدد روزنامه وطن امروز را ابراز کرده است. البته به نظرم این توییت مشاور روحانی! برای نکته سنج ها یک پیام مهم دارد.

وی همچنین درباره واکنش ها به خبر عدم انتشار روزنامه وطن امروز گفت: الحمدلله حمایت ها و عنایت مخاطبان روزنامه و اهالی جبهه رسانه ای انقلاب به قدری زیاد بود که ما مدیون این عزیزان شدیم. امیدواریم که شرایط انتشار مجدد فراهم بشود و ما با قدرت بیشتر در راستای تقویت مبانی انقلاب قدم برداریم تا شاید کمی از محبت این دوستان را جبران کنیم. البته شیطنت ها و پایکوبی هایی هم از طرف مقابل نسبت به خبر تعطیلی وطن امروز دیدیم که چندان اهمیتی ندارد. از جمله کینه توزی امثال بی بی سی فارسی علیه روزنامه وطن امروز مسبوق به سابقه است و یکی از دلایلش نحوه پرداخت وطن امروز به ماجرای توقیف نفت کش انگلیسی توسط نیروهای سپاه، و تحقیر ناوگان دریایی ملکه بوده است.

کد خبر 4683377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جواد نوشهرى (م) IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      0 0
      و روزانه چندصد تن كاغذ به صورت بروشورهاي تبليغاتى و تراكت و مجله چاپي درخانه ها ريخته ميشود كه نخوانده روانه جعبه زباله ميشود