۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۴

فرمانده انتظامی خراسان شمالی مطرح کرد:

افزایش آمار قتل در خراسان شمالی/نبود بستر مناسب جهت درمان معتادان

افزایش آمار قتل در خراسان شمالی/نبود بستر مناسب جهت درمان معتادان

بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از افزایش آمار قتل در این استان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا مظاهری بعدازظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه خراسان شمالی، اظهار کرد:  امسال ۹ فقره قتل در خراسان شمالی رخ داده که این تعداد سال گذشته ۶ مورد بوده است.

مظاهری در ادامه بستر لازم برای دستگیری بیشتر و اعزام معتادان به مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی را نامناسب دانست و افزود: ۹۳ درصد مجموع معتادان دستگیر شده در این استان آقا بودهاند که ۹۸ درصد آن‌ها دارای تحصیلات زیر دیپلم و ۷۸ درصد آن‌ها بیکار هستند.

وی همچنین به اجرای هشت طرح جلوگیری از سرقت و متلاشی شدن پنج باند سرقت در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال سرقت مسلحانه از بانک و یا طلا فروشی در استان وجود نداشته و جرائم خشن به جز قتل در استان با کاهش مواجه بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال کشف مواد مخدر ۲۱ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در این مدت یک تن و ۲۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

مظاهری با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی در خراسان شمالی، ادامه داد: در این رابطه ۵۲۹ نفر قاچاقچی و ۹۱۸ نفر معتاد دستگیر شده اندف البته تمرکز نیروی انتظامی روی باندها و افراد حرفه‌ای است.

وی همچنین به افزایش جانباختگان سوانح تصادف درون شهری و کاهش جانباختگان سوانح برون شهری اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۹۰ نفر در جاده‌های خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که عدد آن در سال جاری به ۷۶ نفر رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود مطرح کرد: امسال ۶۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و در این رابطه ۳۳۵ نفر دستگیر شدند.

مظاهری همچنین در رابطه با فعالیت های پلیس فتای خراسان شمالی بیان کرد: ۹۰ درصد جرائم کشف شده که ۵۸ درصد مربوط به برداشت های اینترنتی و ۳۳ درصد مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی بوده است.

وی در ادامه پیرامون موتورسواری بانوان در سطح خراسان شمالی گفت: در شان خانم‌ها نیست در فضای جامعه موتورسواری و یا دوچرخه سواری کنند، بنابراین شهرداری وظیفه دارد نسبت به ایجاد محیط‌هایی برای ورزش و دوچرخه سواری بانوان اقدام کند.

کد خبر 4692945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha