۲۳ فروردین ۱۳۸۶، ۱۷:۵۰

به دنبال درخواست سازمان ملل :

آمریکا تحریم های یک جانبه بر ضد سودان را به تعویق انداخت

آمریکا تحریم های یک جانبه بر ضد سودان را به تعویق انداخت

ایالات متحده با درخواست سازمان ملل، به منظور دادن آخرین فرصت به "خارطوم" برای موافقت با ارسال نیروهای حافظ صلح به ایالت دارفور، تحریم های یک جانبه بر ضد سودان را به تعویق انداخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آندره ناتسیوس"، نماینده ویژه بوش در امور سودان، گفت : تحریم ها اخیرا به منظور فشار آوردن بیشتر به "خارطوم" برای موافقت با ارسال حدود 20000 نیروی  حافظ صلح سازمان ملل متحد به ایالت "دارفور"، تا دو یا چهار هفته دیگر به تعویق افتاده است.

وی افزود : من فکر می کنم که ما نیاز داریم تا فرصت بیشتری به دولت سودان بدهیم.

"ناتسیوس"، همچنین گفت : تحریم های آمریکا شامل اقدامات مالی در مقابل 29 شرکت سودانی و شدت بخشیدن به اجرای تحریم های موجود در قبال 130 شرکت تجاری دیگر، اکنون بر روی میز بوش قرار دارد و همه این موارد بستگی به تصمیم دولت سودان دارد.

وی افزود: بعضی از این تحریم ها به صنعت نفت سودان مربوط می شود که در واقع بعضی از این شرکت ها را فلج کرده است.

نماینده ویژه بوش در امور سودان در ادامه گفت که ما همچنین اقدام به ممنوعیت سفر و بستن دارایی های رهبر شورشی "دارفور" که مانع تلاش های صلح بوده است ، کرده ایم.

ناتسیوس از نام بردن از هرگونه شرکت یا شخص جدید که شامل این تحریم ها باشد، خودداری کرد و از اقدامات نظامی احتمالی آمریکا برای وادار کردن "خارطوم" سخنی به میان نیاورد.

اما وی در عین حال  تاکید کرد که تمامی گزینه های نظامی همچنان در دستور کار قرار دارند.

این درحالی است که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امروز (23 فروردین ) خواستار مداخله نظامی این کشور در امور داخلی سودان به بهانه پایان دادن به ناآرامی ها در ایالت دارفور این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سناتور "جوزف بایدن" اعلام کرد: به منظور پایان دادن به ناآرامی های دارفور باید همین امروز نیروهای نظامی آمریکا در این منطقه مستقر شوند.

بایدن که یکی از نامزدهای دموکرات ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز محسوب می شود، در ادامه گفت : من معتقدم زمان آن فرا رسیده تا نیروهای نظامی(آمریکا) را به منطقه دارفور اعزام  و از آنها استفاده کرد. 

عمر البشیر" رئیس جمهوری سودان چند هفته پیش  در یک نامه 14 صفحه ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد با استقرار حدود 2300نیروی کلاه آبی در دارفور به عنوان مقدمه ای برای اعزام نیروهای مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا در مرحله بعدی مخالفت کرده بود. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد در 31 اوت سال 2006میلادی با صدور قطعنامه ای بر استقرار نیروهای بین المللی در منطقه دارفور در غرب سودان تاکید کرده بود ؛ مجازات های محدودی از مارس سال 2005 میلادی علیه سودان اعمال می شود.

کد خبر 469323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha