۳ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۱۸

در هفتاد و هشتمین سال شهادت

مردم و مسئولان انزلی به شهید «یدالله بایندر» ادای احترام کردند

مردم و مسئولان انزلی به شهید «یدالله بایندر» ادای احترام کردند

انزلی- مردم و مسئولان بندرانزلی در هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت ناخدا سوم «یدالله بایندر» با حضور بر سر مزار وی به مقام این شهید ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار انزلی عصر یکشنبه در مراسم هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت ناخدا سوم «یدالله بایندر» با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام، اظهار کرد: شهید بایندر اگرچه در دوران رژیم طاغوت به شهادت رسید ولی غیرت و همتی که در دفاع از وطن داشت مثال زدنی است و هرگز فراموش نخواهد شد.

اسماعیل حیدری آزاد با اشاره به نامگذاری یکی از خیابان‌های بندرانزلی به نام شهید بایندر در چند دهه گذشته، افزود: مردم هرگز کسانی را که برای حمایت از مرز و بوم از جان خود گذشتتند فراموش نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه اسلامی بودن مغایرتی با ملی بودن ندارد، تاکید کرد: اسلامی و ملی‌گرا بودن مکمل هم هستند ماهم ایرانی مسلمان هستیم و در هرحالی باید علاوه بر هویت مذهبی از هویت ملی خود دفاع کنیم.

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه شهید بایندر درس ایثار و آزادگی و از خودگذشتگی به مردم داده است، گفت: در طول عمر چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی شهدای بسیاری در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی جان خود را فدای انقلاب و نظام کردند تا حتی یک وجب از خاک این وطن جدا شود.

به شهیدانی چون بایندر باید افتخار کرد

در ادامه این مراسم رئیس عقیدتی و سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیز اظهار کرد: در طول تاریخ از کسانی که دلشان برای عزت ایران سوخته و در راه وطن غیرتمندانه جانفشانی کرده اند به نیکی یاد می شود.

حجت الاسلام جعفر صمدی با بیان اینکه ملت ایران شهدایی چون بایندر را انسانهای غیرتمندی می دانند، افزود: باید همواره از کسانی که با افتخار آفرینی‌ خود از خاک وطن دفاع کرده و غیرت آنها اجازه نداد که دشمن به مرزهای میهن اسلامی تجاوز کند تجلیل کرد.

وی با اشاره به رشادت‌ها و افتخارآفرینی سالار خان و ستارخان در تبریز، گفت: ما به شهید بایندری که در جنوب به شهادت رسیده و شهید بایندری که در شمال جان خود را برای دفاع از وطن نثار این آب و خاک کرده افتخار می کنیم.

حجت الاسلام صمدی تصریح کرد: تجلیل از مقام شانخ شهیدان راه وطن، تجلیل از ایثارگری و جانفشانی این شهیدان و تعصب آنها به وطن و میهن پرستی است.

لازم به ذکر است ناوسروان یدالله بایندر متولد ۱۲۹۲ تهران بود که در چهارم شهریور ۱۳۲۰ زمانی که مسئولیت کفالت فرماندهی نیروی دریایی خزر را بر عهده داشت در درگیری با نیروهای شوروی سابق در راه دفاع از وطن به شهادت رسید.

کد خبر 4701993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha