پس از یک هفته برگزاری؛

نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به کار خود پایان داد

نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به کار خود پایان داد

نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با تاکید بر برنامه نویسی پروژه محور و با رویکرد ورود به بازارکار، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی ریاست جمهوری و دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار شد.

این رویداد که با تاکید بر برنامه نویسی پروژه محور و با رویکرد ورود به بازارکار، از نهم شهریور آغاز شده بود امروز شنبه ۱۶ شهریورماه به کار خود پایان داد.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم اختتامیه این رویداد که امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: در مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ۹۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه از استانهای تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با کسب و کار اینترنتی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه تربیت انسانها تنها راه حل توسعه کشورها است، خاطرنشان کرد: ایجاد نوآوری تنها با تربیت انسانها شکل می گیرد و باید برای رسیدن به این هدف، انسانها را به ابزارهای نوآوری مجهز کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: ۲ ابزار اصلی برای زیستن در دنیای آینده کارآفرینی و تفکر انتقادی است که خوشبختانه هر دو مورد جزو سرفصل های اصلی این رویداد بود.

در این مراسم علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز بر اهمیت ورود دانش آموزان به عرصه فناوری تاکید کرد و گفت: کشور ما به لحاظ نیروی انسانی کشوری ثروتمند است و خوشبختانه هر دوره ای که می گذرد وضع دانش آموزان بهتر می شود؛ بچه های امروز این فرصت را دارند که برای هدف درس بخوانند. یعنی این فرصت وجود دارد که علمی بیاموزند که در آینده به آنها کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان مسیر کسب علم را به صورت هدفمند دنبال کنند، بدون شک می توانند برنده واقعی شوند. از همین رو باید از بسترهایی که برای آنها فراهم شده نهایت استفاده را ببرند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دانش آموزان خلاق و دارای ایده می توانند شرکت های دانش بنیان آینده را بسازند و برای خود و کشورشان ثروت آفرینی کنند.

در پایان این مراسم گروه های برتر دانش آموزی طرح ها و ایده های خود را ارائه کردند.

کد خبر 4713208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha