۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹

استاندار سمنان:

یک میلیارد ریال اعتبار به شهرداری مجن اختصاص یافت

یک میلیارد ریال اعتبار به شهرداری مجن اختصاص یافت

شاهرود - استاندار سمنان گفت: برای بهسازی و بازسازی بافت فرسوده به خصوصی زیباسازی محیط قدیمی شهر مجن یک میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری این شهر منظور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی شورای شهر مجن به میزبانی شهرداری این شهر ضمن بیان اینکه یک میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و زیباسازی منطقه قدیمی شهر مجن به شهرداری اختصاص خواهد یافت، لذا امیدواریم در یک بازه زمانی دوساله شاهد زیباسازی بصری منطقه قدیمی مجن با حفظ فرهنگ بومی و سنت‌ها باشیم.

وی بابیان اینکه مجن شهری تاریخی، دینی و زیبا است که شمایل پلکانی آن سبب شده تا درزمینهٔ جذب گردشگر نیز موفق عمل کند، ابراز کرد: باید به دنبال بازآفرینی و بهسازی شهری در مجن بود چراکه این منطقه دارای ظرفیت است و ما همواره توصیه‌ای که به مسئولان داریم این است که حتی از یک متر زمین داخل بافت تاریخی هم به‌راحتی و بی‌تفاوت نگذرند.

شهر تاریخی مجن احیا و بازسازی شود

استاندار سمنان بابیان این‌ها اگر شهر تاریخی مجن به همین شکل احیا و بازسازی شود قطعاً در کنار جاذبه‌های طبیعی آن و همچنین سد می‌تواند سبب توسعه منطقه شود، ابراز کرد: امروز باید تلاش کرد تا شهر و جاذبه‌های آن را نوسازی و بهسازی کرد تا طبیعت گردان و گردشگرانی که به مجن می‌آیند برای سکونت و رفاهشان مشکلی پدید نیاید.

آشناگر بابیان اینکه امکانات خوبی برای توسعه گردشگری در مجن وجود دارد که ازجمله آن‌ها آبشار تنگه داستان را می‌توان نام برد، گفت: باید به وضعیت ظاهری شهر بیش‌ازپیش رسیدگی شود و استانداردهای لازم در این زمینه فراهم آید، امروز مجن نیازمند کارهای زیاد است باید امکانات موردنیاز برای این شهر ایجاد و طراحی خوبی صورت گیرد تا از تخریب بافت تاریخی آن نیز جلوگیری شود.

وی افزود: امروز آبشار تنگه دستان دارای چشم‌انداز خوبی است اما جاده دسترسی خیلی مناسب نیست و باید همه کمک کنند تا با دوری از کارهای سلیقه‌ای و همچنین سازه‌هایی خشن در بافت طبیعی که عموماً هم همخوان نیستند، ماندگاری جمعیت و گردشگران را افزایش داد.

ضرورت ارائه آموزش‌های لازم در راستای گردشگری

استاندار سمنان گفت: یکی  دیگر از مسائلی که می‌تواند در مجن مورد اهمیت قرار گیرد ارائه آموزش‌های لازم در راستای گردشگری و نوع مراودات و خدمت‌رسانی به آنان است چراکه این امر با توجه به ظرفیت‌های فراوان مجن می‌تواند یک فرصت خاص محسوب شود.

آشناگر درباره هوای سرد منطقه مجن و همچنین خسارت به باغداران نیز گفت: هفته گذشته سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور در سمنان حضور داشت و یکی از نکاتی که در این دیدار سعی در انعکاس آن داشتیم مقوله جلوگیری از سرمازدگی بود که یکی از تأکیدات استفاده از اقلام دیر گل ده و مقاوم به سرما است که البته باید موردبررسی بیشتر قرار گیرد.

کد خبر 4722106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha