۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج:

عشق به اهل بیت پیامبر ریشه در ایمان و اعتقادات اهل سنت دارد

عشق به اهل بیت پیامبر ریشه در ایمان و اعتقادات اهل سنت دارد

سنندج - رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با بیان اینکه ارادت به سادات در جامعه باید برجسته شود، گفت: عشق به اهل بیت پیامبر ریشه در ایمان اهل سنت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق بهمنی پیش از ظهر شنبه در کارگروه فرهنگی برگزاری همایش شجره طیبه سادات استان کردستان، اظهار داشت: اهل سنت به ویژه مذهب امام شافعی نسبت به اهل بیت ارادت خاصی دارند.

وی افزود: وقتی مباحث دینی را می‌خواهیم بیان کنیم از آنچه اهل بیت و سادات عنوان کرده‌اند الهام و استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با تاکید بر اینکه عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام ریشه در ایمان دینی مسلمانان به ویژه سنی‌ مذهبان پیرو امام شافعی دارد، ادامه داد: ابراز محبت به اهل بیت(ع) در منطقه کردستان به ویژه در بین شافعی مذهبان بسیار گسترده و فراگیر است.

ماموستا بهمنی با تاکید بر اینکه محبت به اهل بیت(ع) وجه اشتراک بین تمام مذاهب اسلامی است، یادآور شد: امام شافعی در مذهب اهل سنت بسیار به مدح اهل بیت(ع) پرداخته‌اند و این مهم در اعتقادات دینی اهل‌ سنت ریشه دارد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ اسلام اهل بیت(ع) در تربیت و اصلاح جامعه نقش موثری داشته و از مقتضیات زمان خود هرگز غافل نبودند و همواره در میان مردم بوده و خود را از آنان جدا نکرده‌اند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: ارادت به سادات باید بیش از پیش در جامعه برجسته شود و این مهم با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف و با حضور افراد صاحب علم و نظر امکان پذیر است.

ماموستا بهمنی با بیان اینکه ارادت مردم اھل سنت کردستان به سادات قابل توجه است، اظهار داشت: داستان‌ھا و خاطرات فراوانی از کرامات و احترام به بقاع متبرکه و امامزادگان و سادات در بین مردمان کردستان وجود دارد.

کد خبر 4730930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha