۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵

استاندار خوزستان:

خوزستان برای سال آبی جدید آمادگی لازم را داشته باشد

 خوزستان برای سال آبی جدید آمادگی لازم را داشته باشد

اهواز - استاندار خوزستان گفت: با اتکا به تجربه بارندگی های سال گذشته باید برای سال آبی جدید، آمادگی لازم در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز یکشنبه در جلسه مدیریت ستاد بحران استان خوزستان اظهار کرد: با تلاش مردم و دستگاه های اجرایی توانستیم بحرانی را که همه کشور نگران آن بودند، به خوبی پشت سر بگذاریم و دستاورد های خوبی را هم کسب کنیم.

وی گفت: ما در بدترین شرایط آبی بودیم و با یک میلیارد متر مکعب آب، وارد سال جدید شده بودیم که این مقدار برای آب شرب نیز کافی نبود و وضعیت نگران کننده ای را شاهد بودیم.

استاندار خوزستان در ادامه تصریح کرد: با بارندگی هایی که در ابتدای سال ۹۸ داشتیم، سدها و تالاب ها شرایط مناسبی دارد و از خشکسالی وارد ترسالی شدیم که مشکلات و خسارت هایی را به مردم و زیرساخت ها وارد کرد.

شریعتی تصریح کرد: اکنون مجوز کشت برنج دراستان خوزستان بالغ بر ۲۵ هزار هکتار معادل پنج هزار میلیارد تومان داده شده است که بیش ازخسارت وارد شده از سیل است.

وی افزود: غیر از کشت پاییز امسال کل کشت تابستانه ما ۹ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی آن است و کشت پائیزه به واسطه همین بارش ها مجوز بیش از ۹۰۰ هزار هکتار صادر شده است.

شریعتی تصریح کرد: دولت و ارگان های نظامی در کنار مردم ایستادند تا بتوانند خسارت ها را مرتفع کنند.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به بارندگی های سال گذشته باید برای سال آبی جدید آماده باشیم.

وی افزود: در سال گذشته ۵۲ درصد آب های آورده ما از اسفند ماه به بعد بود به همین منظور ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

شریعتی در خصوص وضعیت آب و فاضلاب شهر اهواز گفت: ۳۰ نقطه آسیب پذیر فاضلاب در اهواز شناسایی شده است و اکنون ۱۸ نقطه اتمام رسیده و مابقی نیز به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 4738970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha