۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین:

۱۱۵۷موکب در ایران به زائران خدمات می‌دهند/استقرار۱۳۵۰موکب در عراق

۱۱۵۷موکب در ایران به زائران خدمات می‌دهند/استقرار۱۳۵۰موکب در عراق

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، پذیرایی و اسکان اربعین بابیان اینکه دو هزار و ۵۰۷موکب توسط این ستاد برای اربعین در نظر گرفته‌شده است، گفت: یک‌هزار و ۱۵۷ موکب از این تعداد در خاک ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، محمد حسن ‌افضلی با اشاره به برپایی دو هزار و ۵۰۷ موکب توسط کمیته اسکان اربعین، تأکید کرد: از این تعداد، یک‌هزار و ۱۵۷ موکب  در درون کشور و مابقی که حدود یک‌هزار و ۳۵۰ موکب می‌شوند در خاک عراق مستقر هستند و به زائران خدمات می‌دهند.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۵ موکب در مرز خسروی در حال خدمت‌رسانی، پذیرایی شامل توزیع روزانه ۱۴۰ هزار پرس غذای گرم و همچنین اسکان زائران اربعین است که در این موکب‌ها از ظرفیت‌های نهادهای مختلف بهره‌گیری شده است.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، پذیرایی و اسکان اربعین، بابیان اینکه موکب‌ها از ۱۰ صفر به مدت ۱۵روز در سطح ایران و عراق برپا هستند و به زائران خدمات می‌دهند، تأکید کرد: اسکان مجموعاً ۱۳ میلیون نفر و همچنین ارائه ۵۷ میلیون پرس غذا ماحصل عملکرد این موکب‌ها پیش بینی شده است.

افضلی افزود: هم اکنون ۲۳۴ موکب در چذابه، ۲۰۷ موکب در شلمچه و ۷۵ موکب نیز در مهران به زائران اربعین در نزدیکی مرزها خدمت‌رسانی می‌کنند و ۶۰۸ موکب نیز در سایر نقاط کشور و در استان‌های مختلف برپا شده است.

وی بیان کرد: ۵۴ درصد کل موکب‌های برپا شده توسط ستاد اربعین در داخل خاک عراق و ۴۶ درصد در درون خاک ایران استقرار یافته و به مردم خدمات می‌دهند.

کد خبر 4743280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha