۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳

توسط نشر شهید کاظمی صورت گرفت

انتشار سفرنامه‌ای دیگر از خالق «دهکده خاک بر سر»

انتشار سفرنامه‌ای دیگر از خالق «دهکده خاک بر سر»

فائضه غفار حدادی کتاب سفرنامه اربعین خود را با عنوان «سر بر خاک دهکده» روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سفرنامه اربعین فائضه غفار حدادی نویسنده کتاب‌های نویسندهخط مقدم، یک محسن عزیز و دهکده خاک برسر با عنوان «سر بر خاک دهکده» از سوی نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد.

این کتاب که با عنوان سفر یک نویسنده با چهار بادیگارد قد بلند بر جلد خود نیز همراه اس شرحی از سفر این نویسنده به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی.

وی در این کتاب نیز همانند اثر قبلی خود سعی کرده روایتی که در آن اشک و طنز توام با هم در خدمت ساخت متن در آمده است را به کار ببرد و خاطره کتاب «دهکده خاک‌بر سر» را برای مخاطبانش زنده کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

مگر یک شهر چقدر ظرفیت دارد؟ نکند این سیل جمعیت که لابد از صبح همین شکلی بوده، از این طرف شهر وارد می‌شود و به همین حالت از آن طرف شهر خارج می‌شود؟ شاید هم این چند روز شهر گشاد می‌شود و جا باز می‌کند؟ بعید هم نیست! شاید این ایام، امام حسین کربلا را می سپارد به علمدارش. شهردار که او باشد، دیگر همه چیز ممکن است. شهر اندازه یک کشور، کش می‌آید و بعد که همه را بغل کرد، فشارشان می‌دهد. آن قدر به هم نزدیک شان می‌کند که دل هایشان به هم گیر کند. اخبار و احوال‌شان در هم گره بخورد. از غریبگی مسافت های دور و دراز دربیایند و مثل مردم یک دهکده به هم نزدیک شوند. دهکده ای که انگار زادگاهشان بوده و خانه پدری را هنوز هم دلشان نیامده بفروشند و هر سال اربعین میعادگاهی است که همه رفته‌ها و هویت‌گم کرده‌ها برمی‌گردند به وطنشان. به هویتشان. به خاکشان. خاکی که برایشان مقدس است... ت.

نشر شهید کاظمی این کتاب را در قطع رقعی و ۱۶۸ صفحه منتشر کرده است.

کد خبر 4744261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha