۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

قبوض کاغذی گاز حذف می شود/ارسال صورتحساب بوسیله پیامک

قبوض کاغذی گاز حذف می شود/ارسال صورتحساب بوسیله پیامک

سنندج - مدیرعامل شرکت گاز کردستان از حذف قبوض کاغذی گاز از اوایل آذر ماه امسال خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه پیامکی صورتحساب مشترکین از طریق پیامک برای آنان ارسال می شود.

احمد فعله گری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: گاهی اتفاق می افتد که قبض‌های صادر شده گاز به دست مشترک نرسیده است و این موارد البته پر تعداد نیستند، اما اتفاق می‌افتند و افزون بر این، این قبض‌ها هم به دلیل مصرف کاغذ برای محیط زیست ضرر دارند و هم صدور آن‌ها به شرکت‌های خدماتی هزینه وارد می‌کند.

وی در ادامه به صدور قبض آنی اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم استقرار هر چه بیشتر شاخصه های دولت الکترونیک و به‌کارگیری سامانه‌های نرم‌افزاری به منظور مکانیزه کردن فرآیندها و نیز تسهیل در اجرای امور، سیستم جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب گام مهم دیگری توسط این شرکت در راستای ارائه خدمات و افزایش رفاه حال مشترکین محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: با توجه به اجرای سامانه جدید (صورتحساب آنی)، بسیاری از مشکلات گذشته اعم از زمان بر بودن فرآیند قرائت و توزیع صورتحساب، عدم امکان کنترل جزئیات عملکرد کنتورخوان بصورت آنی و همچنین عدم امکان اعتبار سنجی اعداد وارد شده مرتفع شده است.

فعله گری یادآور شد: امکان چاپ مستقل صورتحساب مشترک در محل، عدم نیاز به تجمیع اطلاعات قرائت شده، حفظ یکپارچگی در پردازش و صدور صورتحساب توسط سرور مرکزی و عدم تداخل با آن و قابلیت جمع آوری داده های جدید مشترکین و از جمله دیگر تاثیرات مهم بکارگیری سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین است.

وی در خصوص گام بعدی استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز کردستان نیز بیان کرد: شرکت گاز استان در راستای حذف قبوض کاغذی و برای تکمیل اطلاعات مشترکین خود با استفاده از سرویس‌های پیامکی، تماس تلفنی، دریافت ایمیل و یا هنگام مراجعه کنتورخوان، نسبت به جمع‌آوری شماره تلفن همراه و ثبت خوداظهاری مشترکین اقدام کرده که تاکنون اطلاعات شماره تلفن همراه بیش از ۴۰ درصد از مشترکین کردستانی جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در صورت اجرایی شدن طرح حذف قبوض کاغذی برای تمامی ۵۲۳ هزار مشترک موجود شرکت گاز استان، علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر مزایایی آن می توان به ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مشترکین و نیز حفظ محیط زیست اشاره کرد.

فعله گری اظهار داشت: از مشترکین استان درخواست داریم تا از طریق یکی از درگاه های اطلاع رسانی نظیر وب سایت یا هنگام مراجعه کنتورخوان در شهرها و گازبان ها در روستاها، شماره تلفن همراه خود را ارائه داده تا اطلاعات صورتحساب به شماره همراه آنان پیامک شود.

کد خبر 4744862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha