۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰

کارشناس هواشناسی:

رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در ایلام/ وزش باد شدید در غرب کشور

رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در ایلام/ وزش باد شدید در غرب کشور

کارشناس هواشناسی از رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در ایلام خبر داد و گفت: از امشب وزش باد شدید در غرب کشور همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، امین حسین نقشینه با اشاره به کاهش دمای هوا در بسیاری از استان‌های کشور اظهار داشت: امروز برای ایلام رشد ابر و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی‌شده است و از فردا آسمان ایلام صاف خواهد بود.

وی بابیان اینکه امروز بیشینه دما در ایلام ۲۹ درجه و فردا ۲۸ درجه است، افزود: در کرمانشاه بیشینه دما ۲۹ درجه و در بعضی ساعات وزش باد در ناحیه غربی و بارش خفیف باران در مناطق مرتفع کرمانشاه پیش‌بینی‌شده است.

بارش پراکنده در ارتفاعات البرز و زاگرس

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه امروز بیشینه دما در مرز خسروی ۳۳ درجه و فردا ۳۴ خواهد بود، تصریح کرد: این در حالی است که بیشینه دما در شهر مهران امروز و فردا ۳۹ درجه و بیشینه دما در شلمچه امروز و فردا ۴۰ درجه خواهد بود.

نقشینه بابیان اینکه در هفته آینده در کرمانشاه و ایلام شاهد کاهش دما و آغاز فعالیت موج بارشی هستیم، اضافه کرد: در سایر نقاط کشور به‌ویژه در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره شهرهای غربی و مرزهای ورودی ایران گفت: وزش باد در شهرهای غربی همراه با گردوخاک در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای زیارتی عراق آسمان صاف خواهد بود.

کد خبر 4746029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha