۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵

در پاسخ به گزارش مهر؛

طالقانی: اقدام ما را مهندسی در انتخابات هیات تهران تلقی کردند

طالقانی: اقدام ما را مهندسی در انتخابات هیات تهران تلقی کردند

رئیس کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال در واکنش به شائبات ایجاد شده در انتخابات هیات فوتبال استان تهران، گفت: اداره کل ورزش و جوانان تهران اقدام ما را مهندسی در انتخابات تلقی کرده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکاظم طالقانی، رئیس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال در واکنش به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری مهر که در رابطه با بلاتکلیفی انتخابات هیات فوتبال استان تهران و با عنوان «بی توجهی فدراسیون فوتبال به هیات پرحاشیه/ تکلیف تهران چه شد؟»  منتشر شد، توضیحاتی ارائه کرد.

طالقانی در گفتگو با خبرنگار مهر و با تاکید بر اینکه قرار بود انتخابات هیات فوتبال استان تهران در روز و ساعت مقرر برگزار شود و هیچ مشکل قانونی وجود نداشت، در مورد مکاتبات اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در رابطه با تعیین زمان و برگزاری انتخابات گفت: هر نامه ای که از سوی این اداره کل به فدراسیون فوتبال ارسال شده، پاسخ داده شده است.

وی تصریح کرد: آنها به دنبال این هستند که برای هیات فوتبال سرپرست بگذارند درحالی که طبق اساسنامه رئیس هیات تا زمان برگزاری انتخابات می تواند به عنوان رئیس فعالیت خود را انجام دهد. بنابراین اینکه برخی اصرار به انجام انتخابات  دارند، جای تعجب دارد.

به گفته رئیس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال، برگزاری انتخابات هیات های استانی بر عهده کمیته ای سه نفره است که یکی از اعضای این کمیته نماینده اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان است. دبیر هیات و نماینده حقوقی هم دیگر اعضای این کمیته را تشکیل می دهند.

طالقانی همچنین با تکذیب این موضوع که رئیس فدراسیون فوتبال می تواند در برگزاری انتخابات دخالت داشته باشد، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در کنار این کمیته سه نفره، نظارت عالیه دارد اما اینکه انتخابات به هر نحوی برگزار شود، میسر نیست.

رئیس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به لغو انتخابات یک ماه و نیم گذشته هیات فوتبال استان تهران که قرار بود در تاریخ ۱۴ شهریورماه برگزار شود، توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: طبق قانون باید در فاصله زمانی حداکثر ۱۵ و حداقل ۷ روز مانده به برگزاری انتخابات، ترکیب اعضای مجمع مشخص و به صورت رسمی اعلام شود. اگر انصاف داشته باشند در این فاصله زمانی ترکیب مجمع و افرادی که جایگاه حقوقی دارند، مشخص شده بود اما به دلیل اشتباه صورت گرفته در مورد یکی دو نفر از اعضا، تغییراتی اعمال شد. همچنین پس از بررسی متوجه شدیم نماینده یک تیم نیز اعلام نشده و از بین ۴۷ یا ۴۸ نماینده، این نماینده را به لیست اضافه و به اعضا نیز اعلام کردیم. این اقدام دو  روز قبل از برگزاری مجمع در زمان مقرر انجام شد.

این فرد مسئول در فدراسیون فوتبال ادامه داد: اسامی را اصلاح کرده بودیم و با توجه به تعداد مشخص اعضای مجمع که به همگی آنها برای حضور در انتخابات اطلاع داده بودیم، مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود نداشت. در این میان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران این اقدام را نشانه مهندسی کردن انتخابات عنوان کرد. حتی تمام کاندیداها را تحریک کرد که افراد را جابجا کرده اند و در کل انتخابات را زیر سئوال برد.

طالقانی تصریح کرد: اینکه جوسازی شود و نفرات مورد نظر به هر طریقی وارد هیات فوتبال شوند، مهندسی است نه اینکه اعضای مجمع مشخص هستند، لیست هم وجود دارد و اگر تغییری صورت می گیرد بلافاصله نفرات را در جریان قرار می دهیم. این اقدامی که از سوی نفرات صورت می گیرد به این دلیل است که یا رای نداشتند و یا از شرایط زمان بگیرند تا بتوانند برای انتخابات آرای مورد نیاز را جمع آوری کنند.

رئیس کمیته استان های فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تصمیم گیری در مورد برگزاری مجمع بر عهده رئیس فدراسیون فوتبال است؛ مهدی تاج با هیات تهران و مسئولان ذیربط به این نتیجه رسید که انتخابات تا اطلاع ثانوی برگزار نشود.

طالقانی در پایان گفت: با توجه به شرایط و برگزاری انتخابات دیگر استانها، برنامه ریزی خواهیم کرد تا انتخابات هیات فوتبال تهران نیز برگزار شود. هم اکنون برگزاری انتخابات هیات های فوتبال بوشهر، گیلان و کردستان در دستور کار این کمیته قرار دارد.

کد خبر 4751975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha