۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱

پیروزی تاریخی سبزها در انتخابات پارلمانی سوئیس

پیروزی تاریخی سبزها در انتخابات پارلمانی سوئیس

نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی سوئیس از پیروزی تاریخی سبزها و ناکامی احزاب سنتی این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، نتایج شمارش آرا در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه کشور سوئیس نشان می دهد که حزب سبزها، حامیان محیط زیست، موفق شده اند برای اولین بار در یکصدسال گذشته با پیروزی گسترده نفوذ چهار حزب سنتی در قدرت این کشور را کاهش دهند و به احتمال زیاد در دولت آتی سهم داشته باشند.

در این انتخابات که روز گذشته برگزار شده، سبزها با کسب ۱۶ کرسی بیشتر در پارلمان توانستند به یکی از چهار حزب اصلی تصمیم گیرنده در سیاست های سوئیس تبدیل شوند. پیش از این، این حزب تنها ۱۱ کرسی را در اختیار داشت و حالا ۲۷ کرسی پارلمان را بدست آورده است.

دیگر حزب پیروز در انتخابات روز گذشته، لیبرال سبزها، بودند. این حزب میانه رو سوئیسی توانست هفت کرسی بیشتر در پارلمان بدست بیاورد و حالا در مهم ترین کانون تصمیم گیری کشور سوئیس، آنها ۱۵ رای دارند.

هر چند راست های او.د.ث همچنان اولین قدرت سیاسی سوئیس محسوب می شود، اما این حزب پوپولیست ۱۱ کرسی در انتخابات پارلمانی از دست داد. او.د.ث که پیش از این ۶۵ کرسی را در اختیار داشت با از دست ۱۱ کرسی به ۵۴ رای رسید.

سوسیالیست و لیبرال های پارلمان، دیگر احزاب سنتی در قدرت، هر کدام چهار کرسی خود در پارلمان را به نفع احزاب پیروز از دست دادند. نهایتا حزب دموکرات مسیحی مقام چهارم خود در پارلمان را به سبزها داد. دموکرات مسیحی ها دو کرسی در پارلمان را از دست دادند تا به ۲۶ رای در پارلمان این کشور دست پیداکنند.

در انتخابات پارلمانی این دوره سوئیس، رای دهندگان جایگاه ۲۰۰ نماینده جدید در پارلمان و ۴۶ کرسی مجلس سنا را تعیین کردند. گفته می شود کمتر از ۵.۵ میلیون واجد شرایط در انتخابات این کشور شرکت کردند.

کد خبر 4752275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha