۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

رئیس اداره بهزیستی دامغان:

۳ هزار کودک دامغانی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند

۳ هزار کودک دامغانی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند

دامغان - رئیس اداره بهزیستی دامغان سه هزار کودک شهرستان تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار خواهند گرفت، گفت: ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی عهده‌دار اجرای طرح خواهند بود.

محمود زحمتکش در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یک دستگاه غربالگری بینایی تحویل بهزیستی دامغان شد، ابراز داشت: این دستگاه باهدف روند اجرای غربالگری در مناطق دورافتاده و کودکان که با غربالگری در معاینه چارت همکاری نمی‌کنند به شهرستان اختصاص یافت که در طول اجرای طرح آمبلیوپی از این دستگاه استفاده می‌شود.

وی افزود: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه امسال و هم‌زمان با سراسر کشور و به مدت دو ماه در سطح ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی و مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تحت پوشش آموزش‌وپرورش و بهزیستی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی دامغان بابیان اینکه ۲۰ مهدکودک تحت پوشش و نظارت این اداره هستند، ابراز داشت: ۸۲ مربی در مهدهای کودک‌ فعالیت و در اجرای طرح ملی غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) همکاری دارند.

زحمتکش با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به غربالگری بینایی و شنوایی می‌تواند کودکان معلولی را به جامعه تحمیل کند، تصریح کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال سه هزار و ۸۷۲ کودک سه تا شش سال با اجرای طرح، معاینه و تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که با اجرای غربالگری تنبلی از چشم از مشکلات آینده جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان از خدمات این اداره در طول سال برخوردارند، افزود: اگر به جسم و روان کودکان خود اهمیت و با غربالگری به‌موقع از بروز معلولیت ناشی از برخی بیماری‌ها جلوگیری کنیم می‌توانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

کد خبر 4759779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha