۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴

در کنگان؛

نشست مشترک طلایه‌داران وحدت استان بوشهر برگزار می‌شود

نشست مشترک طلایه‌داران وحدت استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: شانزدهمین نشست مشترک طلایه‌داران وحدت استان در شهر کنگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شانزدهمین نشست مشترک طلایه‌داران وحدت استان بوشهر صبح شنبه ۱۸ آبان با هدف ایجاد وحدت و تقویت مبانی وحدت بین مذاهب اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری کنگان برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست با حضور جمعی از اندیشمندان، علما و روحانیون فریقین برگزار خواهد شد و در آن جمعی از علمای شیعه و اهل سنت در ارتباط با راهکارهای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های هفته وحدت در سطح استان بوشهر برنامه‌های محوری با حضور مردم، روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت در مسجد روستای جزیره جنوبی گناوه، مسجد نور شهرستان کنگان، یکی از مساجد محوری اهل سنت عسلویه و یکی از مساجد اهل سنت جزیره خارک شهرستان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این جشن‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، شعرخوانی، مداحی و تلاوت قرآن کریم و گروه سرود اجرا خواهد شد و در شش محور نشست مشترک طلایه‌داران وحدت، برنامه‌های آموزشی ویژه اقشار تاثیرگذار و فرهنگی و دینی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: برای هر کدام از شهرستان‌های تلفیقی استان دو اعزام تخصصی مبلغ خواهیم داشت و در ارتباط با اعزام های عمومی هم در مساجد شیعه و اهل سنت چهار شهرستان تلفیقی استان بوشهر روحانیون بومی اعم از روحانیون شیعه و شخصیت‌های تاثیرگذار اهل سنت به عنوان چهره‌های تقریبی در مساجد حضور پیدا می‌کنند و در ارتباط با مسئله وحدت بین مذاهب اسلامی گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد وحدت به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در چهار شهرستان تلفیقی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار خواهد شد و تکریم از چهره‌های تقریبی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل در هفته وحدت است که در شهرستان‌های کنگان و عسلویه با محوریت شناسایی و تقدیر از چهره‌های تقریبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 4764522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha