۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۸:۰۵

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

فعالیت مجموعه های فرهنگی و دینی باید با بینش اجتماعی توام باشد

فعالیت مجموعه های فرهنگی و دینی باید با بینش اجتماعی توام باشد

اراک- مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مجموعه های فرهنگی و دینی کشور باید بهره مندی از بینش عمیق اجتماعی را مدنظر قرار دهند تا فعالیت های آنها اثربخش باشد.

حجت الاسلام مجید باباخانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در اراک، پیرامون تاثیر فعالیت تشکل های دینی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: تمامی فعالیت های تشکل های مذهبی مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی کشور دینی است و هنگامی که کار دینی اصولی انجام و موثر واقع شود، با آسیب های اجتماعی کمتری روبرو خواهیم بود.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی منجر به تقویت سرمایه اجتماعی می شود و یکی از کارکردهای اساسی تشکل های دینی همین است که در مسیر تحقق توسعه پایدار اجتماعی گام بردارند.

این مسئول در سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: تمامی تشکل های دینی که در زمینه تبیین امور معنوی و فعالیت تبلیغی، کاهش آسیب های اجتماعی را مدنظر دارند، قطعا فعالیت آنها اثرگذار است و می توانند در این حوزه نقش آفرینی مطلوب داشته باشند.

باباخانی خاطرنشان کرد: این مجموعه ها بایستی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل فرهنگ سازی در موضوعات مرتبط با نهاد خانواده، فقر، مسایل حاشیه شهرها، اعتیاد، تربیت فرزندان و... پیشقدم باشند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز مجموعه های فرهنگی و تشکل های دینی را به فعالیت در این حوزه تشویق و ترغیب می کند و در این رابطه قدم های بزرگی هم برداشته شده است.

وی ابراز داشت: مجموعه های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در کنار کار تبلیغی و دینی خود، می طلبد که از یک نگاه و بینش اجتماعی برخوردار باشند و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با تمام توان و ظرفیت وارد عرصه شوند.

کد خبر 4765346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha