لحظه به لحظه با تحولات فلسطین؛

هنیه: سیاست ترور راه به جایی نمی‌برد/ تداوم حملات گروه‌های مقاومت

هنیه: سیاست ترور راه به جایی نمی‌برد/ تداوم حملات گروه‌های مقاومت

اراضی فلسطین امروز شاهد تحولات بسیاری بوده است به طوری که یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسید و تل آویو هدف حمله موشکی گروه های مقاومت فلسطین قرار گرفت.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: متعاقب عملیات ترور رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن «بهاء ابوالعطا» یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین در غزه گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تل آویو را مورد هدف قرار داده است.

شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به اراضی اشغالی/ ۲۹ صهیونیست زخمی شدند

مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات جنایتکارانه امروز به باریکه غزه که منجر به شهادت ۴ نفر و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر منجر شده، بیش از ۱۰۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های صهیونیست به خسارت های وارده به این رژیم در این حملات اذعان کرده اند.

این رسانه ها اذعان کردند که تا این لحظه ۲۹ صهیونیست مجروح در نتیجه این حملات به بیمارستان برزلای ر عسقلان انتقال داده شده‌اند.

درخواست مضحک مقام صهیونیست از شورای امنیت سازمان ملل

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از شورای امنیت درخواست کرده حملات موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه به اراضی اشغالی را محکوم کند!

بر اساس این گزارش، این درخواست مضحک در حالی مطرح می‌شود که این رژیم بامداد امروز در حالی که ساکنان نوار غزه هنوز خواب بودند، به وحشیانه‌ترین شیوه ممکن منزلی مسکونی را در محله شجاعیه در شهر غزه بمباران کرد و یک زن و شوهر فلسطینی (فرمانده گروهان‌های قدس) را به شهادت رساند و دو فرزند خردسال آنان را هم به شدت مجروح و روانه بیمارستان کرد.

همزمان با این جنایت، رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نیز تعرض کرده و منزل یکی دیگر از رهبران جهاد اسلامی را در مجاورت سفارت لبنان بمباران کرده و دو نفر را به شهادت رساند و بیش از ده نفر دیگر را هم زخمی کرد.

علی القحوم: اسرائیل عامل مشکلات منطقه است

علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: ما اقدام جنایتکارانه اسرائیل در هدف قرار دادن فلسطینی ها را محکوم می کنیم. هدف قرار دادن ابوالعطا در راستای سیاست حذف پرسنل مقاومت است.

وی افزود: ما از یمن پیام همبستگی با رزمندگان در فلسطین را ارسال می کنیم. موضع ما در قبال آرمان فلسطین ثابت و روشن است. رژیم صهیونیستی می خواهد که اعراب را از دشمن اصلی منحرف کند اما دشمن اول اسرائیل و آمریکا هستند.

القحوم تاکید کرد: سازش بر سر فلسطین یا فروختن آن را قبول نمی کنیم. رژیم صهیونیستی باید از این امت برکنده و ریشه کن شود و ملت های عربی باید متوجه خطر اسرائیل باشند. ملتهای عربی و اسلامی می دانند که اسرائیل باید از بین برود.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: اسرائیل در ورای همه مشکلات در منطقه است.

هنیه: سیاست ترور راه به جایی نمی برد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن بی اثر توصیف کردن سیاست های تروریستی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سیاست ترورها در بازداشتن مقاومت از اراده و ایمان جنگی اش موفق نخواهد شد.

وی افزود: دشمن، ملت ما را به سوی همبستگی اصول و حقوق کامل و تقویت گزینه مقاومت و ائتلاف گروههای آن سوق می دهد. مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش مذبوحانه ای برای بستن راه احیای وحدت ملی ما هستند.

از سوی دیگر جنبش اسلامی اراضی ۴۸ با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما حمله به غزه را محکوم می کنیم و این حمله با هدف رهایی نتانیاهو از زندان رخ می دهد.

شایان ذکر است که اراضی فلسطین امروز شاهد تحولات بسیاری بوده است به طوری که یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسید و تل آویو هدف حمله موشکی گروه های مقاومت فلسطین قرار گرفت.

شهادت ۳ فلسطینی در غزه

منابع فلسطینی از شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر بر اثر حملات ددمنشانه هوایی رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

این درحالی است که وزارت بهداشت غزه از ورود شماری از زخمی شدگان به بیمارستانی در شمال غزه خبر داد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به شهرک های صهیونیست نشین در اطراف غزه از سوی مقاومت فلسطین خبر داد.

این در حالی است که صهیونیستها در شهرک های صهیونیست نشین در اطراف غزه از ترس موشکهای مقاومت فلسطین از خانه خارج نمی شوند.

همزمان ظهر امروز به وقت محلی هزاران فلسطینی پیکر بها ابوالعطا از فرماندهان سرایا القدس و همسرش اسماء را در غزه تشییع کردند.

احمد المدلل: واکنش به جنایت ترور شهید ابوالعطا در حد و حجم جنایت خواهد بود

 احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: واکنش و پاسخ در حد و حجم جنایت ترور شهید ابوالعطا خواهد بود.

وی افزود: مقاومت فلسطین تجارب کافی برای وارد کردن ضربات دردناک به صهیونیستها را دارد. دشمن توان تغییر قواعد درگیری که شهید ابوالعطا ایجاد کرده است را ندارد.

همزمان خبرنگار المیادین اعلام کرد: آتش سوزی در شهرک صهیونیست نشین سدیروت بر اثر اصابت موشک های مقاومت بسیار گسترده است و می توان آنرا از غزه مشاهده کرد.

شایان ذکر است که اراضی فلسطین امروز شاهد تحولات بسیاری بوده است به طوری که یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسید و تل آویو هدف حمله موشکی گروه های مقاومت فلسطین قرار گرفت.

بیانیه اتحادیه علمای یمن علیه رژیم صهیونیستی

 اتحادیه علمای یمن اعلام کرد: جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت خفت بار و همسویی رژیم های مزدور و سازشکار با صهیونیستها را محکوم می کنیم.

اتحادیه علمای یمن بیان کرد: ما همبستگی مطلق و حمایت کامل خود را از ملت فلسطین و مقاومت آن اعلام می کنیم. رژیم صهیونیستی جز زبان زور نمی فهمد و هیچ عاملی غیر از رویارویی و وارد کردن ضربات مهلک موجب ایجاد بازدارندگی در برابر یورش های آن نمی شود.

این در حالی است که ساعاتی قبل هم جنبش «أنصارالله» یمن به جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی علیه اعضای مقاومت فلسطین واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

تداوم حملات مقاومت به مواضع صهیونیست ها

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش؛ آتش نشانان صهیونیست در حال خاموش کردن آتش بزرگی هستند که بر اثر انفجار موشکی که از غزه شلیک شده، ایجاد شده است.

المیادین همچنین از حملات جدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطقی در شرق خانیونس خبر داد.

همچنین پدافند مقاومت فلسطین به مقابله با جنگنده های اسرائیلی در شمال غزه پرداخت.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در عسقلان و اسدود خبر دادند.

فرمانده صهیونیست: ابوالعطا بمب ساعتی بود

آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: بهاء ابو العطا مسئول بیشتر حملات موشکی از غزه بود و در راستای تخریب آرامش با حماس حرکت می کرد.

وی ادعا کرد: ابوالعطا بمب ساعتی بود و تصمیم گرفتیم با همکاری مقامات سیاسی وی را ترور کنیم. ما میلی به تنش نداریم اما آماده همه احتمالات هستیم. ما آماده هوایی، دریایی و زمینی با وجود اینکه میلی برای تنش نداریم، هستیم.

کوخاوی گفت: اگر مجبور شویم به مرحله ترورها روی خواهیم آورد.

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به تجاوزهای رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به جنایت امروز رژیم صهیونیستی در ترور بهاء ابوالعطا یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و حملات هوایی به نوارغزه واکنش نشان داد.

وزارت خارجه فلسطین در این رابطه اعلام کرد: تجاوز دشمن اسرائیلی به نوارغزه و دمشق را به شهید و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی منجر شد را محکوم می کنیم.

این وزارتخانه افزود: از جامعه جهانی و دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهیم که اشغالگران اسرائیلی را وادار به توقف تجاوزات کنند.

در همین راستا تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه امروز رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما اشغالگران اسرائیلی را مسئول وخیم شدن اوضاع در نوارغزه و خسارت جانی و مالی در این منطقه می دانیم.

نتانیاهو: با اجماع تصمیم به ترور ابوالعطا گرفتیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان عجیبی را در خصوص حوادث و تحولات اخیر غزه و دمشق مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جنایت های رژیم متبوعش علیه مقاومت فلسطین، در کمال تعجب مدعی شد: هرکاری برای دفاع از خود لازم باشد، انجام می دهیم.

وی گفت: ما با اجماع کامل در کابینه امنیتی اسرائیل طرح ترور بهاء ابوالعطا را تصویب کردیم و در لحظه ای که زمان را برای انجام این کار مناسب دیدیم، طرح را اجرا کردیم.

نتانیاهو همچنین مدعی شده است: ما در عملیات ترور ابوالعطا ثابت کردیم که می توانیم با حداقل خسارت‌ها در صفوف غیرنظامیان، با تروریسم مقابله کنیم!

وی بدون اشاره به جنایت های رژیم متبوعش علیه اعضای مقاومت مدعی شد: ما مسئول افزایش تنش با غزه نیستیم!

بیانیه اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین 

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و دمشق بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیستی امروز سه شنبه با ترور مجاهد قهرمان بهاءالدین ابو العطا از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و بمباران خانه‌های غیرنظامیان، دست به جنایتی ناجوانمردانه و حماقت بزرگی زد. این رژیم همزمان در ادامه جنایات همیشگی خود دست به تجاوز دیگری در دمشق زد و درصدد ترور فرمانده مجاهد اکرم العجوری برآمد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین شهادت فرمانده قهرمان  و همسرش و دیگر برادرانمان در دمشق را که به افتخار جهاد و شهادت در راه خدا و وطن و آرمان فلسطین نائل گشتند، تسلیت می‌گوییم.

در بیانیه اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین همچنین تأکید شده است: این اقدام دشمن صهیونیستی، یعنی زیر پا گذاشتن تمامی خطوط قرمز و با این جنایات دشمن مسئول کامل پیامدهای این دو جنایت در غزه و دمشق خواهد بود و به یاری خداوند بهای آن را هم خواهد پرداخت.

در این بیانیه همچنین آورده شده است: اتاق مشترک مقاومت در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و پیوسته تشکیل جلسه می‌دهد تا راه‌های مناسب پاسخ به این جنایت را بررسی کند و اولین پاسخ مقاومت پیامی واضح به دشمن بود مبنی بر اینکه خون شهدا هدر نخواهد رفت و مقاومت به یاری خداوند با مسئولیت‌پذیری کامل آماده مقابله است.

در پایان بیانیه نیز تصریح شده است: اتاق مشترک گروه‌های مقاومت اطمینان کامل دارد که وحدت کلمه مقاومت و تلاش‌های آن ضامن اساسی بازدارندگی دشمن و دادن درسی فراموش نشدنی به آن خواهد بود، به گونه‌ای که این رژیم  از این جنایت ناجوانمردانه خود پشیمان خواهد شد.

انصارالله جنایات اخیر صهیونیستها را محکوم کرد

جنبش «أنصارالله» یمن به جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی علیه اعضای مقاومت فلسطین واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این جنبش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جنایت خیانتکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه بهاء ابوالعطا فرمانده گردان های القدس به شدت محکوم است. 

انصارالله در ادامه بیانیه خود آورده است: ما همچنین جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق در حمله به منزل دفتر عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شدت محکوم می کنیم. 

اسرائیل با ترور ابوالعطا آتش بس را نقض کرد

«محمد خلف» یکی از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین امروز در واکنش به ترور بهاء ابوالعطا یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اسرائیل با ترور ابوالعطا، شروط آتش بس را نقض کرد.

وی در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی با این ترور قصد دارد بر تحولات اراضی اشغالی ۴۸ و بحران داخلی اسرائیل سرپوش بگذارد و از این طریق بر روند تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی تاثیر بگذارد.

خلف خاطرنشان کرد که جنایت اخیر رژیم صهیونیستی نشان داد که اسرائیل به دنبال از سرگیری سیاست ترور است.

 جهاد اسلامی اعلام کرد؛ شهادت ۲ نفر در حمله صهیونیست‌ها به منزل عضو جهاد اسلامی در دمشق

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز سه شنبه جزئیاتی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به منزل یکی از اعضای جنبش جهاد اسلامی در دمشق را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این جنبش اعلام کرد: در جریان حمله تجاوزکارانه صهیونیستها به منزل اکرم العجوری ۲ نفر شهید شدند. 

طبق اعلام جنبش جهاد اسلامی، معاذ العجوری فرزند اکرم العجوری به شهادت رسیده است.

بر اساس اعلام جنبش جهاد اسلامی نام شهید دوم در جریان حمله تجاوزکارانه صهیونیستها به دمشق، «عبدالله یوسف حسن» است.

البطش: موشک‌های مقاومت تهدیدی برای اشغالگران باقی خواهند ماند

«خالد البطش» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم تشییع پیکر بهاء ابوالعطا، فرمانده گردان های القدس سخنانی را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی تأکید کرد: موشک‌های مقاومت تهدیدی برای اشغالگران باقی خواهند ماند.

البطش در ادامه یادآور شد: تا زمانی که سرکشی های رژیم صهیونیستی متوقف نشود، موشک ها به سمت اشغالگران شلیک می شوند. 

وی همچنین افزود: ما گزینه ای جز مقابله با دشمن صهیونیستی نداریم. هیچ چیزی نمی تواند ما را از پاسخگویی به جنایت علیه مقاومت بازدارد.

رژیم صهیونیستی: یک میلیون نفر در پناهگاه‌ها هستند

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار توئیتی به حمله تلافی‌جویانه «سرایا القدس» به تل‌آویو واکنش نشان داده و اعلام کرد: آژیرهای هشدار در سراسر جنوب و مرکز فلسطین اشغالی به صدا درآمده‌اند و یک میلیون نفر در پناهگاه به سر می‌برند.

این وزارتخانه همچنین مدعی شد بیش از ۵۰ راکت به سمت شهرهای مختلف رژیم صهیونیستی پرتاب شده که سامانه گنبد آهنین موفق به رهگیری ۲۰ مورد از آنها شده است.

سامانه دفاعی گنبد آهنین تنها ۲۰ موشک را رهگیری کرده است

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اذعان کرد.

وی گفت که از نخستین ساعات صبح امروز ۵۰ موشک از سمت نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

ادرعی اذعان کرد که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین تنها توانسته ۲۰ موشک را رهگیری کند.

برهوم: دشمن درخصوص توانمندی مقاومت غافلگیر خواهد شد

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس امروز با اشاره به ترور بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: آنچه امروز دشمن اشغالگر انجام داد اقدامی خطرناک علیه مقاومت فلسطین بود که بیانگر این است رژیم صهیونیستی از قبل برای این جنایت برنامه ریزی کرده بود.

وی با بیان این مطلب افزود: امکان ندارد یک قطره خون فلسطینی پایمال شود و دشمن اشغالگر باید بداند که بهای سنگینی را در این رابطه پرداخت خواهد کرد.

برهوم خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین واکنش به ترور ابوالعطا را آغاز کرده است و گروه های مقاومت مواضع یکپارچه ای دارند و نشست های پی در پی در غزه برگزار می کنند. هنگامی که گروه های مقاومت به جنایت اخیر اسرائیل واکنش نشان دهند، دشمن صهیونیستی درخصوص توانمندی های مقاومت فلسطین غافلگیر خواهد شد.

اصابت بیش از ۵۰ موشک از غزه به اراضی اشغالی ۴۸

در پی ترور بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیروهای مقاومت فلسطین نسبت به این اقدام واکنش نشان داده اند.

بنا بر اعلام منابع رسانه ای، گروه های مقاومت فلسطین از صبح امروز تاکنون بیش از ۵۰ موشک به سوی اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرده اند.

حمله جدید رژیم صهیونیستی به نوارغزه

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی امروز در تازه ترین عملیات خود شمال نوارغزه را بمباران کردند.

به جزئیات بیشتر و تلفات احتمالی این حمله اشاره ای نشده است.

تل آویو هدف حمله موشکی قرار گرفت

گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از هدف قرار دادن تل آویو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی این گردانها آمده است: ما به تجاوزات و اقدامات تروریستی صهیونیستها پاسخ محکمی می دهیم.

گردانهای القدس هم چنین شهرک عسقلان و سدیروت را هدف قرار دادند.

ترور ابواالعطا به توصیه مقامات صهیونیست صورت گرفت

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عملیات ترور بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین در غزه بنا به توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس شاباک صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، عملیات ترور مذکور با موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

هم چنین به دنبال این عملیات ترور، حرکت قطارها میان شهرک های عسقلان و بئر السبع متوقف شده است.

در حال حاضر شهرک نشینان صهیونیست از ترس حملات تلافی جویانه مقاومت فلسطین در حالت آماده باش به سر می برند.

هدف قرار گرفتن منزل عضو جهاد اسلامی در دمشق

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای از هدف قرار گرفتن منزل اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق خبر داد.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله مذکور یکی از فرزندان اکرم العجوری به شهادت رسید.

ساعاتی قبل رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که ارتش این رژیم عملیات تروری را علیه یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین در شهر دمشق انجام داده است.

واکنش حماس به شهادت بهاء ابوالعطاء

جنبش حماس با صدور بیانیه ای شهادت بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان گردانهای القدس را تسلیت گفت.

این جنبش تاکید کرد که راه جهاد و مقاومت ادامه دارد و جنایت ترور این فرمانده فلسطین بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی مسئول تمام پیامدها و نتایج این حملات خواهد بود.

آژیر خطر در شهرک های اسرائیلی به صدا درآمد

آژیر خطر در برخی شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی به صدا درآمد.

بر اساس این گزارش، آژیر خطر در شهرک های سدیروت و نیر عام واقع در اراضی اشغالی به صدا در آمد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز نسبت به اصابت موشک های مقاومت فلسطین به تل آویو و گوش دان هشدار داد.

یک فرمانده جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسید

ساکنان نوار غزه روز سه شنبه از وقوع یک انفجار در منزل یک فرمانده جهاد اسلامی فلسطین خبر دادند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که در اثر این انفجار، یک تن شهید و سه تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته ساکنان این منطقه، منزل مسکونی در منطقه «الشجاعیه» قرار داشته و متعلق به «بهاء ابو العطا» فرمانده نیروی زمینی جهاد اسلامی بوده است.

کد خبر 4769934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
      0 0
      هرثانیه یک موشک به مدت یکسال میلادی به سوی اهداف رژیم صهیونیستی . یا فرار کنند ویا دردریا غرق شوند. چون به هیچ زبانی رام نمی شوند.