۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵

توسط نشر نو؛

«عشق رمانتیک» به چاپ دوم رسید

«عشق رمانتیک» به چاپ دوم رسید

کتاب «عشق رمانتیک (درک روانشناسی عشق رمانتیک)» نوشته رابرت جانسن با ترجمه بارانه عمادیان توسط نشر نو به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «عشق رمانتیک (درک روانشناسی عشق رمانتیک)» نوشته رابرت جانسن با ترجمه بارانه عمادیان به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ دوم رسیده است. نسخه‌های چاپ اول این‌کتاب تیرماه امسال عرضه شدند و حالا چاپ دومش به بازار نشر آمده است. نسخه اصلی کتاب هم در سال ۱۹۴۵ چاپ شده است.

تحلیل و تفسیر یونگی اسطوره تریستان و ایزولت است که بر نمادها و نشانه‌های این اسطوره به منزله سرمنشا دریافت روانشناختی تاکید می‌کند. البته هدف نویسنده این نبوده که به مطالعه پژوهشی این اسطوره به‌عنوان یک اثر ادبی بپردازد بنابراین برای حفظ و خدشه‌دار نشدن جریان روایتی و تفسیری، از هر ارجاع پانوشتی و حاشیه‌ایِ ضمن روایت اسطوره خودداری کرده است. به

تعبیر مترجم این‌کتاب همواره در طول تاریخ، به اسطوره تریستان و ایزولت توجه چشمگیری شده و همین نکته بیانگر آن است که این داستان چیزی بیش از یک داستان تکراری و بارها از نو و از نو نوشته‌شده عشقی است و به‌گونه‌ای بازتاباننده نیاتی است که در کنه احساسات عشق‌ورزانه انسانی نهفته است. اسطوره تریستان و ایزولت در برهه‌های مختلف زمانی الهام‌بخش هنرمندان و نویسندگان بوده و چنان‌چه جانسن می‌گوید مانند پارسیفال یک اسطوره کمابیش مردانه است. چون سرگذشت تریستان در واقع می‌تواند نمادی از مرد امروزی تلقی شود. اما خواندن این اسطوره برای زنان هم به اندازه مردان مفید است. جانسن معتقد است داستان تریستان و ایزولت پژواکی کهن از سرنوشت رمانتیسم در مسیر دنیایی است که روز به روز بیش از پیش در کام ماشینیسم فرو می‌رود و این مقوله‌ای است که مرد و زن نمی‌شناسد و مخاطب واقعی آن انسانیت به معنای جامع و کامل است.

کتاب «عشق رمانتیک» ۵ فصل اصلی دارد که فصل اول کتاب دربرگیرنده «حکایت: تریستان چگونه زاده شد و شوالیه بزرگی گردید؟» است. فصل دوم «حکایت: چگونه شراب عشق تریستان را از پا درمی‌آورد؟»، فصل سوم «چگونه تریستان و ایزولت در بوستان افسون‌زده سرگردان شدند؟»، فصل چهارم «حکایت: چگونه تریستان، ایزولت سپیددست را یافت و عشق و مرگ سرانجام درهم می‌آمیختند؟» و در نهایت فصل پنجم هم «پیامد» است.

چاپ دوم این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4774288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha