۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹

این‌هفته در شهر کتاب؛

کتاب «روایت‌شناسی درام» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «روایت‌شناسی درام» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «روایت‌شناسی درام، نگاهی روایت‌شناسانه به ادبیات نمایشی ایران» نوشته پرستو محبی، روز سه‌شنبه ۵ آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «روایت‌شناسی درام، نگاهی روایت‌شناسانه به ادبیات نمایشی ایران» نوشته پرستو محبی روز سه‌شنبه ۵ آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «روایت‌شناسی درام، نگاهی روایت‌شناسانه به ادبیات نمایشی ایران» به‌تازگی توسط نشر جام زرین منتشر شده و نویسنده در نگارش آن تلاش کرده درام سه دهه‌ اخیر ایران به‌عنوان بستری برای بازاندیشی در مفاهیم روایت‌شناسانه، عناصر روایی و شیوه‌های روایتگری به کار گرفته شود و از آن به واسطه‌ پلی برای ورود و پیاده‌سازی قاب روایت‌شناسی در بدنه‌ درام استفاده شود.

آنچه در حکم مناسبت و حتی ضرورت این تحقیق بینارشته‌ای به شمار می‌رود، زبان روایی و ساختار کلام محور درام ایران است که از بدو شکل‌گیری‌اش تمایلی به وضوح روایتگرانه، در مقابل ماهیت نمایشگرانه‌ی درام، بروز داده است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور ابوالفضل حری، بهروز محمودی‌بختیاری و پرستو محبتی مولف اثر همراه است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۵ آذر از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4778465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha