۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱

امشب از شبکه چهار؛

برنامه «چراغ مطالعه» با حضور اشرف بروجردی پخش می‌شود

برنامه «چراغ مطالعه» با حضور اشرف بروجردی پخش می‌شود

برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه امشب با حضور رئیس کتابخانه ملی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نویسنده کتاب «جهاد و ترور در اسلام»، امشب شنبه ۹ آذر از آنتن شبکه چهار سیمای جمهوی اسلامی ایران پخش می‌شود.

بین استشهاد و ترور مرز باریکی است که افراد هر دو سوی آن خود را بر حق می‌دانند. آیا «ترور» در اسلام وجود دارد؟ آیا ما تبیین و معیار مشخصی برای مرزکشی بین این دو مفهوم داریم؟ چه تفاوتی بین داعشیست ها و استشهادطلبانی چون احمد قصیر وجود دارد؟ برنامه این‌هفته چراغ مطالعه گفتگوی کوروش علیانی با بروجردی است برای پاسخ این پرسش‌ها توسط نویسنده کتاب «جهاد و ترور در اسلام» مطرح شود. مهمان این‌برنامه متولد ۱۳۳۶ در شهر نجف عراق است. مدرک کارشناسی خود  را در رشته روان‌شناسی از دانشگاه تهران گرفته است و در مقطع بالاتر، مدرک دکترای فقه سیاسی را از دانشگاه بیروت اخذ کرده است.

بروجردی هم‌اکنون عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است و از سال ۱۳۹۵ ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را نیز بر عهده دارد. وی همسر غلامعلی معتمدی معاون وزیر کار دولت شهید رجایی است که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۶۰ به شهادت رسید. بروجردی همچنین رئیس کمیته بانوان ستاد حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۶ بوده است.

از بروجردی کتاب‌هایی چون «رفتار شناسی ابراهیم (ع) در نصوص یهودی ، مسیحی و اسلامی»، « روابط و مناسبات بین فردی در اجتماع»، « گونه‌شناسی آزارکودکان در ایران» و «جهاد و ترور در اسلام» به چاپ رسیده است.

پنجمین برنامه چراغ مطالعه امشب شنبه، ۹ آذر ساعت از ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. بازپخش این برنامه هم روز یکشنبه ساعت ۱۰ و دوشنبه‌ ساعت ۱۳ خواهد بود.

کد خبر 4784544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha