۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۸:۰۴

رستموندی به مهر خبر داد:

فعالیت ۲۰۰ دفتر تسهیل گری در ۲۲ مرکز استان

فعالیت ۲۰۰ دفتر تسهیل گری در ۲۲ مرکز استان

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از فعالیت ۲۰۰ دفتر تسهیل گری در ۲۲ مرکز استان در کشور خبر داد.

تقی رستموندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد دفاتر تسهیل گری اظهار کرد: دفاتر تسهیل گری ما در حال حاضر در ۲۲ مرکز استان مشغول به فعالیت هستند و حدود دو سال و نیم است که بیش از ۲۰۰ دفتر فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تا کنون هیچ آماری  از این دفاتر منتشر نشده اظهار کرد: چون سال‌های اولیه اقدام و فعالیت این دفاتر است هنوز نمی توان آمار رسمی اعلام کرد، به عنوان مثال این دفاتر سال اول را به برداشت کمی و کیفی از محلات اختصاص دادند یعنی هم نقط ضعف، نقاط قوت، سرمایه‌ها و داشته‌های محله را ثبت و ضبط کردند.

تهیه کتاب‌های تخصصی از مشکلات محلات

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در حال حاضر برای هر محله یک جلد کتاب کامل و ده‌ها جلد کتاب تخصصی داریم که برای اولین بار در تاریخ کشور تلاش می‌کنیم از محلات حاشیه نشین اطلاعات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و کالبدی داشته باشیم.

رستموندی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر دفاتر تسهیل‌گری می‌توانند به سازمان اجتماعی کشور در بحث آسیب‌ها کمک کنند، گفت: دفاتر تسهیل گری فوق‌العاده کمک کننده هستند. اینها یک شبکه ملی را تشکیل داده و این شبکه، اطلاعات اولیه برای همه تصمیم‌گیران را فراهم می‌کند.

وی در پایان گفت: تا الان خلاء اطلاعات داشتیم. الان آن اطلاعات اولیه فراهم شده و ان‌شاءالله به مرور زمان و با در اختیار داشتن منابع عمرانی و اجتماعی باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

کد خبر 4786625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha