۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶

فرماندار کرمان:

۱۰۸ نفر داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرمان و راور شدند

۱۰۸ نفر داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرمان و راور شدند

کرمان - فرماندار کرمان گفت: ۱۰۸ نفر داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرمان و راور شدند که تاکنون دو نفر از این افراد انصراف داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، علی بابایی اظهار کرد: با پایان یافتن مهلت ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تعداد ۱۰۸ داوطلب، آمادگی خود را برای حضور در رقابت انتخاباتی برای حوزه انتخابیه کرمان و راور اعلام کردند.

بابایی ادامه داد: حوزه انتخابیه کرمان و راور دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که ۸۸ مرد و ۲۰ زن با حضور در فرمانداری کرمان و وزارت کشور در سامانه جامع انتخابات ثبت نام کردند.

وی افزود: تعداد داوطلبان حوزه انتخابیه کرمان و راور در انتخابات مجلس دهم ۹۰ نفر بود که ۲۱ درصد آنها را بانوان تشکیل می دادند و امسال ۱۹ درصد از تعداد ۱۰۸ نفر ثبت نام شده از بانوان بودند.

بابایی با اشاره به مقطع تحصیلی داوطلبان اظهار کرد: ۲۲ دکتری، ۷۹ فوق لیسانس، ۲ حوزوی و ۵ لیسانس برای نمایندگی مردم کرمان و راور نام نویسی کردند که ۴۴ نفرشان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۸ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۹ نفر بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۷ نفر بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن دارند.

وی درخصوص گروه شغلی داوطلبان ابراز داشت: از بسیاری از گروههای شغلی افرادی برای ثبت نام حضور داشتند از مشاغل آزاد، کارمندان دولت، بازنشستگان و فرهنگیان گرفته تا اساتید دانشگاه، قضات، روحانیون و پزشکان.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلسِ قبل ۲ درصد از کاندیداها سابقه داوطلبی در ادوار گذشته مجلس را داشتند که این میزان در این دوره به ۱۷ درصد رسیده است.

فرماندار کرمان بیان داشت: تاکنون ۲ نفر از این ۱۰۸ نفر با حضور در ستاد انتخابات شهرستان کرمان انصراف خود را از ادامه حضور در جمع داوطلبان نمایندگی مجلس تحویل فرمانداری کرمان داده اند.

کد خبر 4792420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha