۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مالی نیاز به حمایت مجلس دارند

شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مالی نیاز به حمایت مجلس دارند

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، برخی از مسئولان خواستار حل مشکلات مالی شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در جلسه علنی امروز مجلس اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها مشکلات بسیار زیادی در بخش های مختلف به ویژه حوزه بیمه دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که شرکت های دانش بنیان در ارائه اطلاعات و مدارک خود تأخیر داشته باشند، جریمه می شوند، در حالی که با سایر سازمان ها این رفتار صورت نمی گیرد، بنابراین باید یک زمان مشخص برای آنان در نظر گرفته شود.

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تأکید کرد: همچنین در حال حاضر زمانی که مدیران شرکت های دانش بنیان به سازمان تأمین اجتماعی می روند، برای دریافت مفاصا حساب باید تعهد دهند که سازمان تأمین اجتماعی می تواند صورت حساب این شرکت ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی سازمان تأمین اجتماعی وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی بعضا از شرکت های دانش بنیان و افراد پول دریافت می کند تا به آنان خدمات ارائه کند که این مسئله درست نیست و باید تغییر کند.

همچنین در ادامه جلسه، محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهارداشت: ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که در حوزه تأمین مالی و سرمایه گذاری نیاز به حمایت های ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان برای اجرای قراردادهای خود به ضمانت نامه هایی نیاز دارند که از طریق صندوق های حمایتی و تخصصی ارائه می شود اما متأسفانه برخی از دستگاه های اجرایی از پذیرش این ضمانت ها امتناع می کنند که لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی این موضوع را حل و فصل کند.

فریدوند تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های شرکت های دانش بنیان مسئله تأمین مالی آنان است که متأسفانه مشکلاتی در این زمینه دارند، چرا که منابع مالی در اختیار پارک های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کافی نیست و باید منابع مالی آنان افزایش یابد.

وی اظهارداشت: همچنین نظام بانکی پاسخگوی نیازهای شرکت های دانش بنیان نیست و لازم است که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به این مسئله ورود کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد مشوق های سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان ضرورت دارد و مجلس می تواند مشوق های سرمایه گذاری برای این شرکت ها در نظر بگیرد.

کد خبر 4793814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha