۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴

مدیر امور منابع آب گلپایگان:

عملیات لایروبی سه رودخانه بزرگ در شهرستان گلپایگان به اتمام رسید

عملیات لایروبی سه رودخانه بزرگ در شهرستان گلپایگان به اتمام رسید

گلپایگان- مدیر امور منابع آب گلپایگان با بیان اینکه امسال سه رودخانه شهرستان لایروبی شد، گفت: در شهرستان گلپایگان پنج رودخانه بزرگ به طول ۲۰۰ کیلومتر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نکوهی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شهرستان گلپایگان پنج رودخانه بزرگ شامل خشکرود، گلپایگان، رودخانه خم پیچ، خشک و کهن رود به طول ۲۰۰ کیلومتر دارد.

وی افزود: سال ۹۶ نقشه برداری حریم بستر کل رودخانه‌های شهرستان به اتمام رسید اما به دلیل عدم اعتبارهنوزعملیات لایروبی اجرا نشده است.

مدیر امور منابع آب گلپایگان با بیان اینکه امسال سه رودخانه شهرستان لایروبی شده است، افزود: رودخانه خم پیچ سیلاب‌های خطرناکی دارد که هرسال تهدیدی برای روستای فاویان که درمعرض سیلاب این رودخانه قرار داشت بود که اخیرأ لایروبی آن انجام شده است.

نکویی گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در شهرستان رودخانه گلپایگان دستخوش تغییراتی شده است که یه لایروبی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: سیل بند وانشان به دلیل اینکه لایروبی نشده بود دریچه‌های خروجی آن را گل ولای مسدود کرده بود که از سوی بخش خصوصی تاکنون ۵۰ هزارمتر مکعب از دریچه‌ها آزاد و در حال مرمت است.

مدیر منابع امور آب گلپایگان گفت: در راستای لایروبی رودخانه‌ها ۷۲ میلیون تومان از بودجه مدیریت بحران به حساب آب منطقه‌ای واریز شده است که پس از انتخاب پیمانکارعملیات لایروبی اجرا می‌گردد.

وی تصریح کرد: براساس قراردادی که با بانک قرض الحسنه مهرایران به صورت یکساله بسته شده است تسهیلات به کشاورزان برای خرید کنتور هوشمند پرداخت می‌شود.

کد خبر 4799399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha