۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:

مطالعات لازم برای احیای ظرفیت گردشگری تالاب «نئور» انجام شود

مطالعات لازم برای احیای ظرفیت گردشگری تالاب «نئور» انجام شود

اردبیل - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به این که ظرفیت گردشگری تالاب «نئور» اردبیل حائز اهمیت است باید در این زمینه مطالعات لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از محیط زیست اردبیل، سعید شهند در خصوص آخرین وضعیت دریاچه نئور با اشاره به مشکلات موجود در این دریاچه، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت گردشگری تالاب نئور اردبیل حائز اهمیت است باید در این زمینه مطالعات لازم انجام شود تا در حوزه گردشگری تالاب به وضعیت مطلوب برسد.

وی ادامه داد: تلاش به منظور احیای دریاچه نئور از اولویت‌های اساسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بوده و بر اساس برنامه‌ای که برای احیای تالاب نئور داریم از سال گذشته کارگاه‌های مدیریتی با حضور مسئولان و متولیان شروع شده است.

به گفته شهند در این کارگاه‌های مدیریتی به موضوع شناخت ارزش‌ها و ویژگی‌های تالاب نئور و معرفی آن توجه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: در این طرح برنامه ریزی می‌شود که از منابع اقتصادی تالاب جامعه محلی بهره مند شده و این امر کمک می‌نماید تا حافظان اصلی تالاب از تالاب محافظت کنند تا در کنار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به فصل سرمای پیش رو و یخبندان تالاب نئور بحث کنترل بیولوژیک گونه مهاجم ماهی کاراس از اوایل اردیبهشت ماه و بلافاصله بعد از اتمام یخبندان شروع خواهدشد.

کد خبر 4803350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha