۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

هدر رفت آب شرب روستایی در استان زنجان ۴۳ درصد است

هدر رفت آب شرب روستایی در استان زنجان ۴۳ درصد است

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، با بیان اینکه هدر رفت آب شرب روستایی در استان بالا است، گفت: هدر رفت آب شرب روستایی در استان ۴۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر سه شنبه در نشست خبر با خبرنگاران، در پاسخ به سوال مهر در خصوص میزان هدر رفت آب شرب شهری و روستایی در استان، گفت: هدررفت آب شرب شهری ۲۳.۸ درصد و کشوری ۲۵ درصد است و خوشبختانه هدر رفت آب شرب در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب شرب روستایی در استان زنجان بالا است، اظهار کرد: هدر رفت آب شرب روستایی در استان ۴۳ درصد است و متاسفانه فرهنگ درست بهینه آب در روستاها خوب نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، گفت: این هدر رفت آب به دلیل فرسودگی تاسیسات، دقیق نبودن وسایل اندازه گیری و انشعابات غیرمجاز است و این میزان هدر رفت آب قابل فروش نیست.

جزء قاسمی به ادغام شرکت اب و فاضلاب شهری و شرکت آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک شاهد تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خواهیم بود.

وی در ادامه اعتبار این شرکت در سال ۹۸ را ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان سهم آب و فاضلاب شهری ۸۸ میلیارد تومان و آب و فاضلاب روستایی ۷۵ میلیارد تومان است و میزان اعتبار تخصیص یافته تا کنون در بخش روستایی ۲۱ میلیارد تومان معادل ۲۶ درصد و شهری هم ۴۳ میلیارد تومان معادل ۴۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ابراز کرد: در مجموع اعتبارات این شرکت در بخش شهری و روستایی ۱۶۳ میلیارد تومان است که ۶۲ میلیارد تومان معادل ۳۸ درصد تخصیص یافته است.

جزء قاسمی به اصلاح و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری اشاره کرد و افزود: بافت قدیمی و هسته مرکزی شهر در اولویت بازسازی شرکت هستند.

وی به اجرای ۳۲ کیلومتر اجرای انشعابات فاضلاب به غیر از اعتبارات داخلی اشاره کرد و گفت: در راستای تشویق و ایجاد انگیزه برای مشترکین برای اجرای انشعابات فاضلاب شهری تسهیلات ۴ درصدی از طریق بانک مهر ایران اختصاص می‌یابد و خوشبختانه این طرح به خوبی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلا ب شهری استان زنجان گفت: فرهنگ‌سازی لازم در جامعه برای مدیریت مصرف آب باید مد نظر قرار گیرد که در این زمینه‌ها رسانه‌ها باید همکاری بکنند.

کد خبر 4812327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha