۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر:

همه تلاش خود را برای صیانت از آرا مردم بکار خواهیم گرفت

 همه تلاش خود را برای صیانت از آرا مردم بکار خواهیم گرفت

بوشهر- مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: برای صیانت از آرا مردم تمامی امکانات و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قلی پور بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه هیئت بازرسی حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه اظهار داشت: برای برگزاری باشکوه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با بی‌طرفی کامل حق داوطلبین نیز بتوانیم مراعات بکنیم تصریح کرد: هیئت اجرایی به عنوان رکن اول انتخابات مسئولیت برگزاری انتخابات بر عهده دارد، در واقع هم اجرای انتخابات و هم اجرای قانون انتخابات هر دو مسئولیت هیئت اجرایی است.

قلی پور اضافه کرد: رکن دوم نیز هیئت نظارت و شورای نگهبان است که در کلیه مراحل ناظر بر اجرای انتخابات بوده و وظیفه نظارت و تأیید انتخابات بر عهده آنان است.

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: رکن سوم انتخابات نیز هیئت بازرسی انتخابات است که به عنوان نماینده وزارت کشور انجام وظیفه می‌کنند و وظیفه دارند که بر اجرای بر خط قانون انتخابات نظارت کنند.

وی با بیان اینکه کار بازرسان وزارت کشور در انتخابات پیشگیری از بروز تخلف است افزود: بازرسان وزارت کشور به عنوان امین هیئت اجرایی و وزارت کشور هستند تا پیشگیری از بروز تخلف و تشکیل پرونده برای عوامل اجرایی انتخابات کنند.

قلی پور با بیان اینکه بازرسان وزارت کشور کمکی برای هیئت اجرایی در برگزاری هر چه بهتر انتخابات هستند اضافه کرد: بازرسان وزارت کشور همگام و همراه ستاد اجرایی برای اجرای بر خط قانون انتخابات هستند.

وی تصریح کرد: ستاد پیشگیری تخلفات انتخاباتی به عنوان رکن دیگر انتخابات است که مقر آن در قوه قضائیه بوده و این ستاد وظیفه پیشگیری از تخلفات انتخابات بر عهده دارد که در آن ستاد قاضی ویژه انتخابات نیز مستقر است.

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر با بیان اینکه باید در برگزاری انتخابات امانت‌دار باشیم خاطرنشان کرد: همه رکن‌های انتخابات تلاش دارند از رأی مردم صیانت کنند.

کد خبر 4812535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha