۱۲ دی ۱۳۹۸، ۰:۲۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

قرآن پایدارترین راه هدایت بشریت است

قرآن پایدارترین راه هدایت بشریت است

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: قرآن پایدارترین راه هدایت بشریت است که انسان را از ظلمت و جهالت به سوی نور و سعادت رهنمون می سازد.

به گزارش خبرنگار مهر چهارشنبه شب در مراسمی با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه، جمالی پور استاندار، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار، اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیاوش طاهرخانی شهردار، درافشانی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام تاکندی استاد حوزه، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سبحانی نیا مدیر حوزه‌های علمیه استان، حجت الاسلام قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان، بیدخام مدیرکل امور بانوان و اعضای شورای شهر در مجموعه فرهنگی آموزشی امام حسن عسگری (ع) درشهرک کوثر قزوین برگزار شد.
 

محمد حسین اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: انسان در هیچ عصری مانند این دوره به قرآن نیازمند نبوده است و در شرایطی که جهل و ناآگاهی جهان را احاطه کرده تنها راه سعادت بشر توسل به قرآن است.

وی افزود: تنها چیزی که ما را از ظلمت و تاریکی نجات می‌دهد ریسمان الهی و قرآن است و این کتاب الهی پایدارترین راه هدایت بشریت است.

اسماعیلی تصریح کرد: درک درست از قرآن بسیار مهم است زیرا کج فهمی می‌تواند به خلق تفکراتی چون داعش شود که جانی را به آشوب می‌کشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: قرآن کتاب نجات و برکت دائمی است و اهل خرد و اندیشه با قرآن به سعادت می رسند و انس با قرآن و تلاوت آن آمیخته با فهم مفاهیم اسنان را تعالی می‌رساند.

اسماعیلی اظهار داشت: بازگشت به قرآن و عمل به دستورات آن تنها راه نجات بشریت است و امروز باید قرآن را از طاقچه‌های خانه‌ها به بطن جامعه آورد و از مهجور بودن خارج کرد.

وی بیان کرد: آثار قرآن را باید هنرمندان و با استفاده از ابزارهای نوین و روش‌های تأثیرگذار هم ترویج کرد و در این راستا مسئولیت متولیان فرهنگی سنگین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی بخشی از رسالت سنگین متولیان فرهنگی و دینی در ترویج انس با قرآن را جبران می‌کند و این حرکت می‌تواند تلنگری باشد تا ما قرآن را فراموش نکنیم.

اسماعیلی یادآور شد: باید برنامه‌های قرآنی مدون و با نظم و ساماندهی و استمرار باشد و اینکه پس از سال‌ها دوباره در قزوین این نمایشگاه برپا شده کار ارزشمندی است که می‌تواند انس با قرآن را تداوم بخشد.

در این نمایشگاه بیش از دو هزار عنوان کتاب قرآنی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

در دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین ۱۵ ناشر قرآنی از قم و قزوین شرکت کرده‌اند و مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های فرهنگی نیز فعالیت‌های خود را در معرض دید قرار داده‌اند.

در نمایشگاه قرآن استان قزوین غرفه‌های هنری شامل خوشنویسی، گل و مرغ، تهذیب، ورک شاپ هنری در زمینه منبت، تذهیب گل و مرغ، غرفه‌های حجاب و عفاف، کودک و نوجوان و برنامه‌های متنوع قرآنی هم پیش بینی شده است.

این نمایشگاه تا ۱۸ دی ماه در محل مجموعه فرهنگی و آموزشی مسجد جامع امام حسن عسگری (ع) قزوین در شهرک کوثر برپاست.

کد خبر 4813898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha