۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵

امام جمعه قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اولویت‌بندی در جامعه اجرا شود

امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اولویت‌بندی در جامعه اجرا شود

قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: لازم است امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اولویت‌بندی در جامعه اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر پنجشنیه در دیدار جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر یک مبنای قرآنی دارد و خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که مردم برای قسط، عدل، امر به معروف و نهی از منکر باید وارد صحنه شوند.

وی با انتقاد از تعریف عده‌ای که امر به معروف را التماس به معروف معرفی می‌کنند، افزود: امر به معروف باید به شیوه درست و با شکل مناسب صورت گیرد و این مهم باید از موضع برتر و آمرانه انجام شود و اگر بتوانیم مراحل قرآن کریم را در زمینه امر به معروف که شامل آموزش، تذکر، موعظه، ارشاد، نصیحت و غیره است به درستی انجام دهیم به‌طور قطع اثرگذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در امر به معروف باید آبرو و کرامت انسانی مردم در نظر گرفته شود و باید تمامی ملاحظات در این زمینه رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خیلی از افراد در جامعه امر به منکر می‌کنند که این موضوع اصلاً مطلوب ارزیابی نمی‌شود و باید ساز و کار لازم برای توجیه این افراد اتخاذ شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به چگونگی در اولویت قرار دادن امورات در موضوع حجاب اظهار کرد: لازم است امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اولویت‌بندی در جامعه اجرا شود. در موضوع حجاب ریشه حجاب به عفاف، ریشه عفاف به کرامت انسانی، ریشه کرامت انسانی به تقوا، ریشه تقوا به عبادت و ریشه عبادت هم به عقیده و مبانی اعتقادی بر می‌گردد که اگر این مسیر را دقت کنیم متوجه اهمیت کرامت انسانی نسبت به حجاب و عفاف می‌شویم و اگر امر به معروف و نهی از منکر براساس کرامت انسانی صورت گیرد از اثرگذاری مطلوبی برخوردار می‌شود.

کد خبر 4814293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha